Hoeveel jaren leeft een roker gemiddeld korter en een gelukkig persoon gemiddeld langer? Kun je hier een conclusie uit trekken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Dat ios zeer afhankelijk van je rookgedrag; Een studie heeft aangtoond dat:

Het roken van één sigaret kost je tot 5,5 minuten van je leven. Rokers betalen dus een hoge prijs voor hun verslaving. Dat ligt niet eens zozeer aan de verslavende stof nicotine... Het zijn vooral die 4 700 andere stoffen die de roker inhaleert die gevaarlijk zijn. Teer en koolmonoxide veroorzaken o.a. kanker en hart- en vaatziekten. Dat wordt jaarlijks minimaal 23 000 Nederlanders fataal (63 per dag).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld leven niet-rokers 8 jaar langer dan rokers. Rokers die vroegtijdig sterven ten
gevolge van hun rookgewoonten, leven 16 jaar minder dan niet-rokers.
Sterftecijfers bij sigaar- en pijprokers zijn merkelijk lager dan bij sigarettenrokers, maar toch hoger dan bij niet-rokers.
Naarmate het aantal jaren dat hij of zij gestopt is met roken, verbeteren de levenskansen opnieuw voor de ex-roker. In de veronderstelling dat men niet ziek was op het ogenblik van het ophouden met roken, zijn volgens het Amerikaanse rapport van het Ministerie van Volksgezondheid de levenskansen na 15 jaar ongeveer gelijk met deze van iemand die nooit gerookt heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per sigaret dat je rookt verlies je 5 a 6 minuten van je leven. Van een gelukkige persoon weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt er geen conclusies trekken. Want je weet nog steeds niet wanneer je nu wel dood gaat. En of dit nu komt door het gezonde/ongezonde leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De conclusie die ik uit jouw vraag trek,is dat jij de rokers als niet gelukkig beschouwt en alle niet rokers als wel gelukkig. De conclusie is dan,dat de jouwe niet juist is.