Is rubber lucht slecht van nieuw aan gelegd tapijt?

Ik heb laatst een tapijt aangelegd in mijn slaap kamer maar na het aanleggen stonk mijn kamer naar rubber lucht. Ik heb al twee nachten in deze lucht geslapen en sinds dien doen mijn longen pijn achtig. Om te weten te komen die pijn nouw door die rubber lucht komt of door een griepje wil ik graag de vraag beantwoord hebben: Is rubber lucht slecht van nieuw aan gelegd tapijt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Heb je niet geventileerd?

Antwoorden (1)

Als je een schrale droge pijn voelt in je luchtwegen is dat zeker van de nieuwe vloerbedekking. Gezond is het niet, want je keel wordt extra gevoelig voor infecties. Het kan zijn van de lijm die eventueel is gebruikt om het tapijt te plakken nog moet uitdampen. Dat oplosmiddel is het meest irritant, maar na enkele dagen goed luchten moet dat weg zijn.
Het tapijt zelf kan ook nog lang ruiken. Het is vies, maar minder agressief. Dat is zo'n beetje de geur die je ook ruikt als je in een winkel komt met vloerbedekking.
Het beste is elke dag lang luchten en voorlopig eventueel in een andere kamer slapen.