Hoe kun je het beste je mobiele telefoon reinigen?

Iedereen moet natuurlijk handen wassen etc ivm Corona dreiging.
Maar hoe maak ik nu het beste mijn mobiele telefoon + nepleren hoesje schoon?
Want deze heb je ook vaak in de handen, en schijnt vaak best vies te zijn.

Ritsuka
4 jaar geleden
2.7K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik doe het al jaren met een brilpoetsdoekje.

Antwoorden (1)

Gebruik een zacht, pluisvrij doekje met slechts een beetje water en zeep, luidt het devies van smartphonefabrikanten.
Apple raadt twee schoonmaakmiddelen aan: desinfectiedoekjes van bijvoorbeeld Dettol en doekjes met 70 procent isopropylalcohol.
Aangezien het coronavirus geen bacterie is, is reinigen met gewone zeep ook goed en hebben desinfectiedoekjes in dit geval weinig zin.
Vanzelfsprekend het doekje (net als papieren zakdoekjes) na gebruik weggooien.
Geadviseerd wordt je mobieltje minstens twee keer per dag te reinigen.
SimonV
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Snap ik niet. Je raakt toch alleen zelf je mobiel aan? Dus kunnen anderen er geen besmetting door oplopen. Schoonmaken prima, maar dus niet uit angst voor Corona.
Ritsuka
4 jaar geleden
Mijn vriend zit ook vaak op mijn telefoon, om spelletjes te spelen.
Ik bedoel het meer als: je wast je handen, en zit vervolgens weer aan je (vieze) telefoon.
SimonV
4 jaar geleden
Veel mensen hebben hun mobieltje vrijwel continu in de hand...
- Als iemand in de buurt hoest, kan ook het mobieltje besmet raken.
- Stel je bent de deur uit geweest en hebt allerlei potentieel besmette voorwerpen aangeraakt, dan moet je thuisgekomen niet alleen je handen maar ook je mobieltje reinigen.