Kan het gebruik van een medicinale nicotine mondspray voor een operatie kwaad?

Ik ben gestopt met vapen op advies van professor, vier maanden voor de operatie zou ik dit niet meer mogen gebruiken. Nu gebruik ik nicotine mondspray en dat gaat heel goed. Moet dit ook vier maanden van te voren gestopt zijn of kan ik het tot aan de operatie incidenteel gebruiken? Kan het gebruik van een mondspray kwaad voor je lichamelijke gezondheid?Overigens weet ik natuurlijk dat nicotine verslavend is.

4 jaar geleden
1.5K
Erna55
4 jaar geleden
Bel het ziekenhuis en overleg met je specialist.
Z512099
4 jaar geleden
Nicotine vertraagt de apoptose, de vernietiging van ongewenste cellen in het lichaam, het zal dus de genezing na de operatie bemoeilijken.

Antwoorden (1)

Mondspray klinkt natuurlijk onschuldig, maar het gaat wel om de nicotine. De arts zal niet voor niets aangeven, dat je moet stoppen met roken, vapen of wat dan ook, omdat de nicotine de boosdoener zal zijn. De term medicinale nicotine zegt ook niets, want het blijft nicotine.
Als je nog twijfelt OVERLEG DAN NOG EENS MET JE ARTS.