Hoe weet je wat de oorzaak van een paniekstoornis is en wanneer ben je weer genezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de oorzaak wilt weten, knu je daar het beste achterkomen door naar een psycholoog te gaan. Die weet het beste hoe je erachter kan komen. Die zal je vragen gaan stellen en uiteindelijk kan je erachter komen wat de oorzaak ervan is. Wanneer je weer genezen bent, is niet een bepaald tijd voor te geven. Gewoon wanneer het echt over is en je er geen last meer van hebt.

dit is een heel complex iets:er kunnen lichamelijke,erfelijke en psyhische oorzaken zijn.En hoe leer je er mee omgaan is vaak belangrijker dan hoe te genezen.Meer hierover :lees de bijgevoegde link met zeer duidelijke uitleg

Bronnen:
http://www.vanlil.be/content/view/240/111/

Het is niet altijd eenvoudig te achterhalen wat de oorzaak is. Een paniekstoornis ontwikkelt zich als reactie op gebeurtenissen in je leven die ingrijpend waren. Meestal is er sprake van aanleg en er kunnen ook biologische factoren aan ten grondslag liggen. Zo kun je van een schildklieraandoening een paniekstoornis ontwikkelen. Meestal behandelt men de paniekstoornis met psychotherapie gecombineerd met medicijnen. Zo zou je er redelijk snel vanaf moeten kunnen komen (enkele maanden) de medicijnen werken al na enkele weken. Wanneer je echt helemaal genezen bent? Tja ik denk wanneer jij het weer leefbaar vindt, maar het blijft toch een zwakke plek. Het wordt nooit meer als voorheen. Dat klinkt erg definitief, maar ik bedoel daarmee dat als je zo iets meegemaakt hebt, dat je nooit meer echt dezelfde persoon wordt. Voor mij heeft die stoornis littekens achtergelaten die af en toe pijnlijk blijven.

De oorzaak van een paniekaanval is heel vaak terug te leiden tot een stukje verleden. Eentje waarvan je toen der tijd hebt besloten om die situatie te verdrukken en te vergeten. Je bent weer genezen, als je weet welk verleden dit veroorzaakt en wanneer je dit verleden hebt afgerond en geaccepteerd. Een psycholoog of een hypnotherapeut zou je hiermee kunnen helpen. In Amsterdam weet ik een uitstekende hypnotherapeut.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100