Zijn er huismiddeltjes tegen eczeem in je oren?

Ik zoek iets natuurlijks tegen jeuk en de schilfertjes.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Sofietje, ik zeg niet dat jij dat wel of niet doet, maar soms blijven er resten shampoo in de oren achter. Deze resten kunnen ook irritatie geven, opdrogen, schilferen.
Dus spoel ook de oren schoon met water na het haren wassen.

Antwoorden (2)

Vaseline lanoline zalf helpt soms.

Overigens heeft een korte kuur steroid zalf iha weinig bijwerkingen.
tinus1969
4 jaar geleden
overschakelen naar zachte reinigingsmiddelen en producten die geschikt zijn voor de gevoelige huid
uitlokkende factoren vermijden, zoals sieraden die in contact komen met de oren
vrij verkrijgbare anti-jeuk crèmes met hydrocortison gebruiken, wat de jeuk en zwelling vermindert
fremar