Mijn tong plakt denk ik de hele nacht tegen mijn gehemelte waardoor als ik opsta duizel. Wat kan ik er aan doen?

Als ik mijn ogen opendoe draait heel de kamer en heb ik het gevoel dat ik moet overgeven .Hoe komt dit

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Hier moet je even mee naar de dokter.
Erna55
4 jaar geleden
@Krisje: Waarom denk je dat je duizelingen iets te maken hebben met de stand van je tong ?

Antwoorden (1)

je kan best een dokter raadplegen,want:
Een bekende vorm van duizeligheid is draaiduizeligheid. Bij draaiduizeligheid zie je alles om je heen draaien of bewegen. Soms heb je het gevoel dat je zelf ronddraait, terwijl je stil zit of staat. Draaiduizeligheid gaat vaak gepaard met misselijkheid en braken. Het treedt vaak op in duizeligheidsaanvallen van enkele minuten tot uren. Bekende oorzaken van draaiduizeligheid zijn:

Ontsteking van het evenwichtsorgaan
Ziekte van Ménière (duizelig en misselijk in combinatie met oorsuizen en/of gehoorverlies)
Migraineaanval (duizelig en misselijk in combinatie met hoofdpijn)
Positieduizeligheid (BPPD)
Verder hebben sommige medicijnen draaiduizeligheid als bijwerking. Voorbeelden hiervan zijn sommige antibiotica en medicijnen bij epilepsie.
fremar