Is 0.3 waarde voor monocyten (bloeduitslag) laag?

Achter Monocyten staat:normale waarde van 0.3 tot 0.9. Mijn uitslag was 0.3. Is dit erg laag? wat betekent monocyten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Dan is de uitslag dus laag/normaal. Een monocyt is een witte bloedcel die een belangrijk deel is van ons immuunsysteem. Kijk hier eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Monocyt

Antwoorden (1)

De normaalwaarde wordt gegeven als:
Monocyten 0,2 - 0,8 miljard / liter bloed (er zijn altijd kleine verschillen als het gaat om de grenswaarden ofwel normaalwaarden. Je zit dus aan de lagekant, maar valt wel tussen de normaalwaarden. Daar is dus niets mis mee.
Een monocyt is een ronde of ovale witte bloedcel (en maakt maar 5% uit van het totaal aantal witte bloedcellen ofwel alle soorten leucocyten in een gezond lichaam) en is een deel van het immuunsysteem van het menselijk lichaam. Het beschermt tegen in het bloed voorkomende ziekteverwekkers en verplaatst zich snel naar geïnfecteerde weefsels. De Monocyten zijn een van de vijf belangrijkste witte bloedcellen.