Hoe kan je je gehoor trainen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welk opzicht? Zachte geluiden bewust horen, of bijvoorbeeld toonhoogte herkennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte geluiden horen

Antwoorden (4)

Door andere zintuigen uit te schakelen. Blinden hebben een veel beter ontwikkeld gehoor dan zienden, maar om nou met een blinddoek door het leven te gaan, lijkt me ook wat ver gaan.
13 jaar geleden
http://www.seniorennet.be/Dossier/Horen_en_verstaan/Verstatest_hoortest/verstatest_start.php

mischien kan je hier iets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door Tv en radio op een zo laag mogelijk niveau te zetten en te trachten om het zo te verstaan; met een beetje geduld en oefening lukt het alsmaar beter. verder lawaaioverlast vermijden (beschadigt het gehoor)eens in de natuur gaan en naar de stilte luisteren (vogelzang, krekels) het gehoor wordt getraind en na een aantal maanden hoort ge zelfs een vlieg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet ,je hoort scherp of niet .Dat is aangeboren .