Waarom is de één zo tolerant en de ander juist niet? Heeft het echt alleen maar met begrip te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De waarheid ligt weer eens lekker in het midden, heel veel invloeden maar de allerbelangrijkste is hoe goed je zelf in je vel zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Of met ervaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de opvoeding afkomst hoe en waar je opgroeid, en met wie je omgaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De één is snel tevreden,en de ander niet.De één vindt alles goed en de ander niet.De één ziet overal problemen achter,de ander niet.De één wil iedereen te vriend houden,de andere niet.De één is bang voor de waarheid,de ander niet.
Dit zijn maar een paar voorbeelden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf ben bijvoorbeeld redelijk tolerant, maar als mensen mij ergens van proberen te over tuigen (van iets waar ik een bepaalde mening over heb), dan denk ik echt van, komop nou, ga iemand anders lastig vallen.

Ik denk dat het vooral met een bepaalde situatie te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de reden is een mix van aanleg (kritisch, achterdochtig), ervaringen (negatieve en positieve) in de jeugd en opvoeding (onverschilligheid, betrokkenheid).