Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de kans kleiner op kanker als je gewicht bijkomt , en ik eet niet vettig maar gevarieerd?

Ik vroeg me af dat als jonge gast (24) de kans kleiner is dat als je bijkomt in gewicht geen kanker of gezwel hebt ? Ik ben reeds 4 kilo bijgekomen in 5 weken tijd , ben van voeding stijl veranderd , ik eet zeer gevarieerd , weinig rood vlees en kunstmatige suikers , minder vetten meer vezels en ik ben nu ook iemand die vaak water drinkt ! Ik ben sinds pas gestopt met roken maar heb last van mijn buik (linker kant precies) het komt en gaat , ik voel vooral opgeblazen voor de rest is er niet echt veel wat ik merk paar dit is wel al een tijdje aan de gang , kan dit ook te maken hebben omdat ik compleet veranderd ben met mijn eetpatroon ? Mijn stoelgang is vrij goed , beter als maand geleden naar mijn mening ! Maar is het zo dat je altijd afvalt als je kanker hebt ? Dus op een rij , veranderende eetpatroon en meer eten , stoppen met roken kan impact hebben op de spijsvertering ? Het gekke is heb vooral last van de linker kant , geen pijn maar opgeblazen precies !

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Je hebt je voeding aangepast en je bent net gestopt met roken.
Waarschijnlijk eet je gewoon teveel, mensen die stoppen met roken gaan vaak snaaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar ik ben nu een maand gestopt met roken , en de pijn is echt specifiek , zoals ik eerder meld linker kant. Ik ben vrij paniekerig en dokter gaan is een eerlijk gezegd een ramp , ik denk meteen altijd het ergste , ik wil mezelf corigeren op het feit dat ik enkel opgeblazen voel , soms kan het dus wel degelijk irritant zijn , ik wist niet dat roken je spijsvertering veranderd had het reeds al eens opgezocht en vondt niks ervan dat dit beïnvloed wordt als je stopt ben nu 5 weken gestopt ! Ik eet inderdaad een pak meer. De redene voor de vraag van kanker is dat darm kanker degelijk bij ons in de familie zit , alvast bedankt voor het reageren !
tinus1969
6 jaar geleden
Als je op een specifieke plek pimee gewoon naar de dokter. Die kan dara wat aan vioelen en zien. Wij niet. Verder; je klachten (opgeblazen gevoel, pijn) zijn redelijk consistent met een dieet met teveel FODMAPs: https://nl.wikipedia.org/wiki/Prikkelbaredarmsyndroom#Voeding_en_voedingssupplementen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je ongerust bent kun je het beste een afspraak met je huisarts maken ipv je zorgen uitten via een website.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je vraag is: is er kans dat ik kanker heb? Ja, die kans is er, maar je symptomen wijzen daar niet op. Als je stopt met roken verandert sowieso je spijsvertering. Je hebt alleen buikpijn en een opgeblazen gevoel. Als je je daar ongerust over maakt, moet je naar je huisarts.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing