Wat kan ik doen?

Ik douch elke dag en gebruik gewoon deodorant, maar toch stink ik aan het eind van de dag naar zweet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet zoeken naar deo die past bij je lichaam of eigenlijk, die de bacteriën die de geur produceren tegengaat. Bij mij werkt bijvoorbeeld Axe totaal niet, maar rexona (for men) wel. Ook een roller van 8x4 werkt. Maar als ik het me goed herinner, Fa weer minder. Toegevoegd na 1 minuut: Zweet stinkt namelijk op zich zelf niet. Het zijn de bacteriën die in het zweet (gaan) leven, die de geur produceren. Dus zweten is niet erg, dat is nodig om het lichaam te koelen. Een deo moet de bacteriën tegengaan, dan krijg je geen/minder geurvorming. Toegevoegd na 3 minuten: oh ja, ik heb zelf ook ooit ontdekt, dat vloeibare zeep onder de douche het beste werkt. Ik vind het niet prettig om me daar helemaal mee te wassen, dan maar gewoon zeep. Maar voor mijn oksels gebruik ik dan altijd één of ander geurtje douchegel.

Heb je al verschillende deo's gebruikt? en is het alleen vanuit je oksels? Drink je wel genoeg water? (is goed voor lichaamsspoeling, is voor alles goed in je lichaam) Draag je luchtige/ventilerende kleding? je kunt washandje en zeep meenemen in je tas, zodat je overal eventjes je oksels kunt wassen. en bij de huisarts hebben ze ook wel vaker gehoord over deze klacht. succes

Wie zo consequent douchet en deo gebruikt, kan haast niet stinken. Vers zweet stinkt namelijk niet, alleen wat ouder (vooral opgedroogd) zweet. Misschien verbeeld je je het. Vraag het anderen eens.

je kunt misschien gedurende de dag je oksels even opfrissen (op bijvoorbeeld een toilet met fonteintje) of verfrissende doekjes gebruiken (er zijn zelfs speciale deo-doekjes verkrijgbaar) en daarna opnieuw deo opdoen. Zo hoeft je deo het maar de helft van de tijd uit te houden. Als je echt van het zweten afwilt kun je je oksels laten behandelen met botox, hetgeen tijdelijk de zweetproductie uitschakeld. Dit is wel een dure grap.

Was je oksels goed met antibacteriële zeep. Dit doodt de bacteriën die de stank veroorzaken.

Je kunt het allerbeste deo-creme gebruiken. Dus geen roller, geen spuit, maar creme. bijvoorbeeld: therme skincare anti-transpirant creme. Waarschijnlijk heb je een gevoelige huid, en zweet je gemakkelijk, jouw huid 'kan' niet tegen de geparfumeerde en chemische middelen, (ga je juist van zweten). Probeer het ajb een keer, je zult versteld staan en je afvragen waarom niet iedereen creme gebruikt!

Suddocreme gaan gebruiken. Dat is mild voor je huid, en je ruikt lekker fris.

drink je wel voldoende? Wie weinig drinkt heeft sterker ruikend zweet.

elke dag nieuwe kleren aan doen

Als het gaat om oksels. Probeer rituals van de bijekorf of deoroller i.p.v. een deodrant. Helpt dit ook niet kan je je huisarts raadplegen krijg je 70% alcohol moet je deppen op je oksels. Dat zal zeker helpen. Suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100