Wat kan ik doen?

Ik douch elke dag en gebruik gewoon deodorant, maar toch stink ik aan het eind van de dag naar zweet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (23)

betere deodorant gebruiken, of zelfs anti-transpirant.
De meeste deo's van een goed merk waar 24 uur op staat, moeten je in elk geval een dag geurvrij kunnen houden. Goedkope deo's en deo's die je koopt voor het bloemerige luchtje (wat overigens erg onaangenaam is voor de omgeving) werken meestal niet of nauwelijks , of je moet er zo veel van opspuiten dat je nog erger stinkt dan wanneer je zweet.

Helpt een goede deo je de dag niet door, dan wordt het tijd voor grovere maatregelen. Antitranspirant (wordt verkocht in de supermarkt in glazen flesjes) met een watje opbrengen na het douchen (dat je dan ook beter 's morgens kunt doen ipv 's avonds), en daar eventueel nog een normale deo overheen.
Ook is het verstandig geen 'plastic' kleding te dragen, maar natuurlijke of ademende stoffen zoals katoen of rayon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is axe een 'geur-merk' (wel lekker trouwens) en geen 24-uurs deo. Tco maar switchen dus. Je kunt het wel over de antitranspirant heen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ook voor je tip over materialen voor kleding, dit heeft namelijk zeer veel invloed. Ook bij schoenen overigens, gymschoenen met veel plastic laten je voeten veel meer zweten dan dunnere, katoenen schoenen.
Snuffel
13 jaar geleden
Waarom in gods naam die minnen? Van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk mensen die denken dat ze helemáál niet stinken als je douchet met goedkope deo.....en dat ZIJN er nogal wat, hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap ook niets van die minnen, ik denk dat het een prima antwoord is.
Je moet zoeken naar deo die past bij je lichaam of eigenlijk, die de bacteriën die de geur produceren tegengaat.
Bij mij werkt bijvoorbeeld Axe totaal niet, maar rexona (for men) wel. Ook een roller van 8x4 werkt. Maar als ik het me goed herinner, Fa weer minder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zweet stinkt namelijk op zich zelf niet. Het zijn de bacteriën die in het zweet (gaan) leven, die de geur produceren.
Dus zweten is niet erg, dat is nodig om het lichaam te koelen. Een deo moet de bacteriën tegengaan, dan krijg je geen/minder geurvorming.

Toegevoegd na 3 minuten:
oh ja, ik heb zelf ook ooit ontdekt, dat vloeibare zeep onder de douche het beste werkt.
Ik vind het niet prettig om me daar helemaal mee te wassen, dan maar gewoon zeep. Maar voor mijn oksels gebruik ik dan altijd één of ander geurtje douchegel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al verschillende deo's gebruikt? en is het alleen vanuit je oksels? Drink je wel genoeg water? (is goed voor lichaamsspoeling, is voor alles goed in je lichaam) Draag je luchtige/ventilerende kleding?
je kunt washandje en zeep meenemen in je tas, zodat je overal eventjes je oksels kunt wassen.
en bij de huisarts hebben ze ook wel vaker gehoord over deze klacht.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zo consequent douchet en deo gebruikt, kan haast niet stinken. Vers zweet stinkt namelijk niet, alleen wat ouder (vooral opgedroogd) zweet.
Misschien verbeeld je je het. Vraag het anderen eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou bv ook een deostick kunnen gaan gebruiken
die is makkelijk mee te nemen en kan je meerdere keren op een dag aan brengen
en s'morgens na t douchen je oksels even inpoederen met
talk poeder
daarna de deostick aan brengen en je ruikt geen zweet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Axitrans van de apotheek helpt heel goed.
Je hoeft het zelfs niet iedere dag op te doen.
13 jaar geleden
Heel vervelend, maar kijk eens bij onderstaande link.

Het is een erg goede creme en je hoeft het maar een paar keer per week te gebruiken, je hoeft het dus niet elke dag te doen, ondanks dat je een douche neemt.

http://www.rfi.nl/RFCshop/index.html?lang=nl&target=d93.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de creme, erg goed! +
syNeo5. Super middeltje. breng het 1x in de week op. Volgens de regel doe je er 5 dagen mee. 's avonds 3x spuiten onder elke oksel. tis wel duur.
misschien helpt het je..

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.internetdrogisterij.nl/search/index/syneo+5/manufacturer:heijne?gclid=CLeD_cPQlaICFYUrDgodeBhBEw

kosten tussen de 12 en 17 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt misschien gedurende de dag je oksels even opfrissen (op bijvoorbeeld een toilet met fonteintje) of verfrissende doekjes gebruiken (er zijn zelfs speciale deo-doekjes verkrijgbaar) en daarna opnieuw deo opdoen. Zo hoeft je deo het maar de helft van de tijd uit te houden.

Als je echt van het zweten afwilt kun je je oksels laten behandelen met botox, hetgeen tijdelijk de zweetproductie uitschakeld. Dit is wel een dure grap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop Deoleen crème en smeer dat elke ochtend onder je oksels nadat je de oksels hebt gewassen.Deze werd mij aangeraden door de huisarts.Het is ook een probaat middel voor mensen die een lichaamsgeur hebben.Ook heel goed voor mensen met erge natte en stinkende zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan een soort van "inlegkruisjes" die je onder je oksels kan doen die het zweet opvangen, waardoor je zweet minder snel in je shirt komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou t antwoord is al wel zo ongeveer gegeven door de meesten. koop lekker ruikende babydoekjes neem t gewoon mee in de rugzak naar t werk en mocht je last hebben van ongewenste geurtjes veeg even met zo,n doekje onder je oksels en de zweet lucht is (tijdelijk) weg. de doekjes zijn gewoon bij supermarkten en drogisterijen te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt zeker niet weten hoe oud zweet stinkt!!
Ter aanvulling: ga eens na of het niet je oksels zijn maar je kleding, die gaat ruiken zodra je wat gaat zweten. Want dan moet je die kledingstukken aanpakken, in plaats van je oksels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Hoe kun je dat doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral polyester, populair bij sportkleding, is berucht. Succes is niet gegarandeerd maar je moet die kleding desinfecteren. Vaak lukt dat met een extra wasbeurt met soda of een nachtje weken in Dettol. Misschien lukt het ook met andere antibacteriële middelen maar die heb ik zelf niet geprobeerd.
Bijna zeker ligt jouw probleem aan je kleding!
Heel veel kleding is tegenwoordig van een kunststofvezel, hier zijn bacteriën gek op, probeer eens kleding van katoen/ flanel, en je zal zien dat het probleem over is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was je oksels goed met antibacteriële zeep. Dit doodt de bacteriën die de stank veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het allerbeste deo-creme gebruiken. Dus geen roller, geen spuit, maar creme.
bijvoorbeeld: therme skincare anti-transpirant creme.
Waarschijnlijk heb je een gevoelige huid, en zweet je gemakkelijk, jouw huid 'kan' niet tegen de geparfumeerde en chemische middelen, (ga je juist van zweten).

Probeer het ajb een keer, je zult versteld staan en je afvragen waarom niet iedereen creme gebruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suddocreme gaan gebruiken.
Dat is mild voor je huid, en je ruikt lekker fris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drink je wel voldoende? Wie weinig drinkt heeft sterker ruikend zweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag nieuwe kleren aan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parfum is een zeer gunstig middel! Dat helpt altijd bij mij, vooral de dure merken. Ik zou naar een huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook aan kleding liggen. Wol en Synthetische stoffen, kunstoffen etc lucht minder door. Katoen is beter.
Je kunt ook extra shirt meenemen.
13 jaar geleden
Als je alle deoos hebt geprobeerd dan zou ik je nog kunnen aanraden om halverwege de dag gewoon even een nieuw shirt aan te trekken.

Meestal is het oud zweet wat niet fris ruikt, maar je geeft aan dat het dat niet kan zijn.
Ook kan het van bepaalde hormonen of te gekruid eten komen.
Van knoflook kan men bijvoorbeeld ook ( en alcohol ook trouwens, vooral van vieux bijvoorbeeld ) behoorlijk ruiken.
Mocht je nog niet zo oud zijn dan kunnen het hormonen zijn ( of als je juist wat ouder bent). Bij pubers duurd het meestal een maand of 6 en dan is dat weer over, ze hebben het allemaal en gaat vanzelf weer over.

Heel veel sterkte, 1 ding is al goed en dat is dat je jezelf er van bewust bent en er wat aan doet. Helaas kan ik dat niet van iedereen zeggen. Dat is al een grote pluspunt.

**En mocht je je willen veronschuldigen op zijn tijd, dan zeg je gewoon... sorry hoor maar ik heb last van klotsende oksels... doet het altijd prima :-) en vergeeft een hoop. Men weet ook wel dat je er niet altijd wat aan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om oksels.
Probeer rituals van de bijekorf of deoroller i.p.v. een deodrant. Helpt dit ook niet kan je je huisarts raadplegen krijg je 70% alcohol moet je deppen op je oksels. Dat zal zeker helpen.

Suc6