Hoe ziet een mondkraters eruit

ik zoek een plaatje of foto van Mondkraters maar ik kan het nergens op internet vinden. (Tandarts)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik vrees dat je nergens een plaatje van de mondkrater zult aantreffen.

Wat het begrip inhoudt is: De omschrijving van de plek waar een tand of kies getrokken is en waar zich dus een wond bevindt.

Die wond wordt omgeven door 'muren' van tandvlees. Binnenin die 'muren' zit de krater, de wond dus.

Die 'muren' moeten hun nieuwe vormen nog gaan krijgen en kunnen tijdelijk voor pijnlijke plekken in het tandvlees zorgen.

Het tandartsjargon spreekt dan van een mondkrater.

Hopelijk heb je hier wat aan..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk haal je twee termen door elkaar. Het Duitse woord Mondkrater is een ringberg op de maan. Jouw tandarts vergelijkt een slecht gebit misschien daarmee, maar dat is geen bestaande term....
Plaatje bij antwoord
Amadea