Wat is deze uitslag op mijn voet, zie foto?

Ik heb gisteren in de avond gevoetbald en na de training kreeg ik erge jeuk aan mijn voet, ik heb er voor de rest niet naar gekeken maar nu net wou ik gaan douchen en toen viel me het op het jeukt ondertussen niet meer, ik durf het verder niet aan te raken aangezien ik bang ben dat ik het op mijn hand krijg

Het beste antwoord

Niet druk om maken.
Dat zijn een paar warmtebultjes.
Ze heten ook wel eens zweetbultjes, warmtepuistjes en sommigen hebben er nog andere namen voor.

Waarschijnlijk heb je al lang niet meer getraind.
Dan doe je je scheenbeschermers misschien om, sowieso de voetbalsokken aan en de leren of kunststof voetbalschoenen.
Die lagen zijn al warm. Het materiaal ademt niet.
Door het sporten ga je ook nog eens zweten.
Gevolg: warmtebultjes.

Ze jeuken inderdaad enorm. Zolang ze jeuken, kun je ze koelen.
Bij jou jeuken ze niet meer, dus zijn ze al aan het indrogen.

Het kan best zijn als je weer gaat trainen dat ze opnieuw komen.
Blijf je er veel last van houden, ga dan even naar de huisarts.

Zelf heb ik die bultjes snel: onder het horlogebandje is bij mij een beruchte plek.

O ja, de bultjes ontstaan in de talgkliertjes.
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/warmte-uitslag/item42549
Toegevoegd op 20 augustus 2019 18:36: tekst