Hoe weet je of iemand jou dom vind?

k werk op een kantoor met een collega. Hij is heel aardig en het klikt ontzettend goed voor mijn gevoel. We chatten bijna dagelijks via de interne chat over.. tsja, van alles en nog wat.

Het begon met wat korte gesprekjes over hobbies e.d., toen vroeg hij of ik misschien bij hem thuis langs wilde om een spel te spelen. Ik zei maar dat ik dat niet durfde. Sindsdien praten we bijna elke dag over van alles en nog wat via bedrijfs chat en ik vind het echt heel gezellig.

Maar af en toe worden er wel wat vreemde opmerkingen gemaakt, waarvan ik niet zeker weet of het nou 'dom' bedoelt is, bijv. wanneer ik zeg dat het lief is van hem dat hij mij even wilt helpen, dan zegt hij iets als 'voor jou probeer ik altijd lief te zijn'.

Zou het kunnen zijn dat hij zo tegen mij praat, omdat hij mij gewoon ontzettend dom vind? We werken allebei in de IT, alleen in verschillende teams. Ik hoorde bij andere werkgevers ook wel eens IT'ers op zo'n manier tegen dames praten die niet bijster slim waren :/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden! Wat zijn jullie snel :) Hoe kan je iets tegen sjans doen dan? Ik wil geen sjans :( ik doe het niet met opzet, want zo praat ik ook gewoon tegen vrienden en tegen andere mensen en die doen dan niet zo raar terug..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik geloof ook niet dat hij verliefd is :I ik close de vraag maar.

Antwoorden (8)

Je zal er 100% niet zonder hem te vragen erachter komen of hij je dom vind daar er geen methodes voor zijn althans voor zover ik weet niet maar, nadat ik deze zin las
''voor jou probeer ik altijd lief te zijn' leek het voor mij wel of hij juist probeert te slijmen.

mijn advies is blijf gewoon gezellig jullie ding doen en loop niet te snel van stapel maar bouw jullie vriendschappelijke relatie rustig op!

Toegevoegd na 18 minuten:
ik denk niet dat je het sowieso moet vragen, want jij zal je er alleen bij ongemakkelijk voelen, en hij vanzelfsprekend ook daarbij zou het contact dat jullie nu met elkaar hebben misschien wel wat veranderen en ik denk niet dat dat is wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je dat ik gewoon kan vragen van 'hoi, hallo, vind je mij ontzettend dom?' of is dat raar?
Je hebt sjans, hij vind je leuk en daarom praat hij zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg ook alleen maar het idee dat ie je wel heel erg leuk vindt!
Hij durft het waarschijnlijk niet rechtstreeks te zeggen en laat het dus maar via andere manieren weten.
Waarom zou hij je dom vinden? Welnee, daar geloof ik niets van als ik je verhaal lees, hij vindt je leuk en ook wel meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een verlegen manier om te zeggen, dat hij jou heel leuk vindt en zeker niet dom.

Toegevoegd na 2 minuten:
Veel IT-ers zijn van nature wat introvert en communiceren beter schriftelijk dan verbaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch leuk dat je zulk contact hebt. En nee, hij vindt jou niet dom...............maar ik vind je wel dom. De kans is heel groot dat jouw werkgever erachter komt dat jij steelt. Je steelt namelijk tijd van de baas.

Tot op een bepaalde hoogte zal hij dat wel accepteren. Want mensen kunnen daar productiever van worden. Maar als ik jouw verhaal lees, chatten jullie heel wat af en dat al voor een langere periode. Als je chat, ben je niet bezig met je werk. Ik zou daar dus heel snel een eind aan maken, en je alleen tijdens je privé uren, zoals de pauze of na werktijd, rustig door gaan waar jullie zijn gebleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vindt je gewoon aardig.
Maar ga er niet te diep op in. Probeer het oppervlakkig te houden. Als hij je meer dan gewoon aardig vindt, zal hij wel een stap zetten. Dom vindt hij je vast niet.
Het is flirten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik je eens wat zeggen..hij is gewoon verliefd op jou..

Alles wat je hier vertelt wijst op zijn verliefdheid.

Let maar eens goed op..wellicht slaat er ook wel een klein vonkje van en op jou over..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is verliefd en verliefde mensen zeggen soms vreemde dingen....