Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een klein uitstekend moedervlekje in mijn nek. Hij is open, er zit nu op een kortje op. Is dit erg? of gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
842

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hoeft niet erg of gevaarlijk te zijn, maar het kán wel. Met een moedervlek die verandert, kun je altijd het beste even langs de huisarts gaan. Al was het maar om gerustgesteld te worden.

En als er wel echt wat mee aan de hand is, kun je er het beste zo snel mogelijk bij zijn, dan zijn de gevolgen het kleinst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan alleen een arts vaststellen. Voor alle zekerheid wordt tegenwoordig aangeraden om het sowieso weg te laten halen. Dat is een mum van tijd gebeurd en kun je gewoon door de huisarts laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, maar ga voor alle zekerheid gewoon even langs de huisarts, dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moedervlekjes horen niet open te gaan of te veranderen zolang dat wel het geval is zou ik zeker een bezoekje aan de huisarts brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad een slecht teken zijn, het kan ook dat je 'm per ongeluk open hebt gehaald/gekrabt, zonder dat je het doorhad en er dus niks aan de hand is met het moedervlekje.
Maar zoals anderen al zeiden: ga er even mee naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding