Zijn er meer mannelijke homo's dan vrouwelijke?

Ik hoor zelf altijd meer van mannen maar misschien komen er minder vrouwen voor uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De aantallen zijn ongeveer hetzelfde; aan vrouwen zie je het minder snel, behalve als je gay-dar goed werkt natuurlijk. Overigens zijn er ook veel homomannen die zich zo gedragen dat je het ook niet zo snel ziet. Niet iedere homoman heeft de behoefte om zich 'nichterig' te gedragen. Lesbo's zijn vaak zo verschillend, zeker de jongere, dat het ook niet meteen opvalt. De jongere lesbo's kunnen er heel vrouwelijk uitzien, terwijl over het algemeen de wat oudere lesbo er wat minder vrouwelijk uit kan zien. Soms zie je dan juist bij de jongere homo's wat meer expliciet gedrag omdat ze er openlijk voor uit komen dat ze homo zijn. Nog niet eens zo heel lang geleden moest dat allemaal in het geniep; mannen die nu 50 of ouder zijn kwamen bij elkaar in een ruimte ergens achteraf. Sommigen waren gewoon getrouwd met een vrouw. Bij vrouwen valt het veel minder op; ik zou niet graag de vrouwen de kost geven die onder het mom 'vriendinnen' bij elkaar in één huis woonden, ook al in vroeger tijden. Eigenlijk zijn homo's en lesbo's nu zo divers dat een 'leek' ze vaak niet als zodanig herkent in het dagelijks leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

denk dat het verschil niet heel groot is, bij mannen valt het gewoon meer op dan bij vrouwen.

vrouwen zijn sowieso al meer geneigt om aan elkaar te zitten dan mannen bij elkaar.