Er was eens een bedrag dat je terugkreeg als je geen gebruik had gemaakt van de ziektekostenverz. gedurende een jr. Waar is dat geld gebleven?

Er ontstond gemor omdat zieken en gehandicapten nooit aan die teruggave toe zouden kunnen komen. Dat was discriminatie. Het werd afgeschaft, maar dat resulteerde niet in premieverlaging. Waar is dat geld gebleven? Wie het weet mag het zeggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit hebben ze (mogen) omdraaien. Voorheen kreeg je een bepaald bedrag terug als je geen gebruk had gemaakt van je ziekenfonds, tegen woordig: Als je gebruik maakt van het Ziekenfonds dien je eerst een eigen risico te betalen (volgens mij 150 euro max). M.a.w. Vroeger kreeg je terug bij geen gebruik, nu moet je betalen voor gebruik. Dit was een stuk goedkoper voor de verzekeringsmaatschappijen / regering. Toegevoegd na 3 minuten: Dit geld blijft dus in handen van de verzekeringsmaatschappijen, zodat de regering hierin minder hoeft te spekken, hierzood werd ze zorg goedkoper.

De 1e bepaalde kostenvoor je gezondheid,n.l. €165,- moet je zelf betalen. Dat zijn o.a. de kosten voor therapie,medicijnen ,maar geen doktersbezoeken of operaties. Maar je krijgt het niet terug,dat kan niet,omdat je het niet hebt betaald.Als je geen kosten maakt,hoef je het ook niet te betalen.Mijn dame en ik zitten ieder jaar voor het Maart is,al aan dat bedrag omdat we beide grootgebruiker zijn,maar als jij dat niet bent,hoef je ook niets bij te dragen.

Ja je moest een bedrag van €255,- betalen en als je er maar voor €155,- gebruik van maakte dan kreeg je €100,- terug volgens mij. Ja ik was daar in die tijd heel erg boos om.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100