Er was eens een bedrag dat je terugkreeg als je geen gebruik had gemaakt van de ziektekostenverz. gedurende een jr. Waar is dat geld gebleven?

Er ontstond gemor omdat zieken en gehandicapten nooit aan die teruggave toe zouden kunnen komen. Dat was discriminatie. Het werd afgeschaft, maar dat resulteerde niet in premieverlaging. Waar is dat geld gebleven? Wie het weet mag het zeggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit hebben ze (mogen) omdraaien.

Voorheen kreeg je een bepaald bedrag terug als je geen gebruk had gemaakt van je ziekenfonds, tegen woordig: Als je gebruik maakt van het Ziekenfonds dien je eerst een eigen risico te betalen (volgens mij 150 euro max).

M.a.w. Vroeger kreeg je terug bij geen gebruik, nu moet je betalen voor gebruik.

Dit was een stuk goedkoper voor de verzekeringsmaatschappijen / regering.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit geld blijft dus in handen van de verzekeringsmaatschappijen, zodat de regering hierin minder hoeft te spekken, hierzood werd ze zorg goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik krijg nu niks terug. En dat zal voor veel meer mensen gelden. Ok we moeten een eigen risico betalen, maar dat betalen we niet, want we komen niet bij de dokter. Het kost mij (en vele anderen) dus geld. Waar is dat geld gebleven?
Die zieken en gehandicapten zijn dus met hun gemor niets opgeschoten, en gezonde mensen zijn er alleen maar armer door geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inderdaad zo, mensen met gezondheidsproblemen kunnen gelijk al geld opzij liggen voor de eigen risico, want dit zijn ze toch al kwijt! Als je dan ook nog eens meerdere gezinsleden hebt met bijvoorbeeld een erfelijke ziekte dan kan je nog flink gaan betalen ook, te belachelijk voor woorden. Naar zeggen ging destijds het geld naar extra personeel in de gezondheidszorg. Tevens is geld rechtstreeks naar het ministerie gegaan vanwege enorme groei in kosten van de zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt niets terug,omndat je nog niets hebt betaald!Dat bedrag is onafhankelijk van je zorgpremie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat was zeker een stuk goedkoper. Ze incasseerden gelijk een hele hoop, en niemand werd er qua premiebetaling beter van, alleen maar slechter! Dus door dat beroep op discriminatie werd uiteindelijk iedereen gepakt.
Jij vertelde dat de zorg er iets meer van kreeg toebedeeld. Dat troost me dan weer!

Andere antwoorden (2)

De 1e bepaalde kostenvoor je gezondheid,n.l. €165,- moet je zelf betalen. Dat zijn o.a. de kosten voor therapie,medicijnen ,maar geen doktersbezoeken of operaties. Maar je krijgt het niet terug,dat kan niet,omdat je het niet hebt betaald.Als je geen kosten maakt,hoef je het ook niet te betalen.Mijn dame en ik zitten ieder jaar voor het Maart is,al aan dat bedrag omdat we beide grootgebruiker zijn,maar als jij dat niet bent,hoef je ook niets bij te dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moest een bedrag van €255,- betalen en als je er maar voor €155,- gebruik van maakte dan kreeg je €100,- terug volgens mij.
Ja ik was daar in die tijd heel erg boos om.