Heb ik problemen met onthouden?

Ik vergeet echt heel snel, als ik iets moet doen kan ik dat vergeten zijn binnen een paar minuten. Ik ben 17 jaar, en ik heb dit sinds ik mijn BBL opleiding doe en dus ben gaan werken. Iemand heeft mij er opgewezen dat dit kan omdat er nu veel op me af komt, en dat een hersenschudding van 16 jaar geleden hier nu nog het gevolg van kan zijn. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

ik ben geen dokter en heb geen medische achtergrond .het lijkt me sterk dat een goed genezen schudding je nog parten kan spelen.wat me wel zorgen baard is dat het huidige schoolsysteem en maatschappelijke druk niet zo gunstig zijn ,wat ik merk bij mijn eigen pubers.ik zou er eens lekker over babbelen met je huisarts of opvoeder of iemand anders leuks die wat voor je kan betekenen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja, je hebt (blijkbaar) problemen met onthouden, maar ik zou me er geen zorgen over maken. Ik denk dat je inderdaad even te veel aan je hoofd hebt - je opleiding, het werken en het "puber-zijn".... Ik kan me niet voorstellen dat dit nog iets te maken heeft met een hersenschudding als baby. Probeer genoeg rust in te bouwen, eet goed en slaap voldoende, en als je bang bent iets te vergeten: even opschrijven. Dan gaat het vanzelf over als je wat meer aan je nieuwe leven als werkende en studerende gewend bent!