Hoe kan het dat je je hele leven al last hebt van hallucinaties zonder dat je een psychose hebt, drugs gebruikt of medicijnen slikt?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij dat hebt, dan kan dat en dan is het zo.
Je kan die hallucinaties hanteren.
Prima.

Hersenen hebben wel eens storinkjes, bij de een meer dan bij de ander, in de waarneming.

Jij blijft in de werkelijkheid en wordt niet getrokken in de sfeer van de hallucinatie. 'Was dat wel het geval dan zou je een psychose hebben, of last van wanen.

Mij lijkt het wel vervelend. Je moet jezelf als het ware dan corrigeren. Zou met een antipsychoticum misschien op te lossen zijn, toch maar eens aan de huisarts een verwijzing voor een psychiater/neuroloog vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat dat gewoon bij je leven hoort. geen idee of je blij bent met die hallucinaties of dat je er graag van af wilt. maar als je er van af wilt zou je eens met een paragnost of medium kunnen praten die kunnen je meestal net iets andere informatie geven dan een huisartst of psy. t is maar net of je daar behoefte aan hebt. (zelf ben ik er mee bij een homeopaat geweest, niet dat dat de hoofd reden was van mijn bezoek, ik kwam voor een ontstoken kaak bij hem en toen kwam dat ook ter sprake). maar ik hallucineer dus ook al mijn hele leven zonder dat daar een duidelijke reden voor is. ik ben niet paranormaal ofzo. maar hoe meer stress en pijn ik heb .hoe erger of mijn waan ideeen worden ik zie gewoon dingen in mijn kast of onderweg die er niet zijn maar toch zie ik het gewoon. gelukkig realiseer ik me wel degelijk dat het waan is . ik ben gewoon zo geboren het hoort gewoon bij mijn leven en ik kan er redelijk mee om gaan het heeft tot nu toe nog nooit geen negatieve invloed gehad op mijn leven en daar bedoel ik mee: relatie problemen , werk, gezondheid en ongelukken .die heb ik daardoor gelukkig niet gehad.wel een middeltje . maar geen idee meer hoe het heet. het waren in ieder geval druppels. en nee er mankeert niks aan mijn ogen haha