is alcohol een goed middel tegen acne?

ik heb gehoord dat je 70% alcohol kan gebruiken tegen acne op je gezicht en dat je zoiets bij de apotheek kunt kopen weet iemand of dit ook echt werkt?

5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Dat droogt gigantisch uit, is niet goed voor je huid.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beter is elke dag naar buiten en nog beter aan het strand wandeling maken.

Antwoorden (1)

Alcohol drinken helpt niet tegen puistjes, maar als je je pukkels wilt uitdrogen dan is alcohol wel het perfecte middel. Bij de apotheek kun je flesjes met alcohol kopen met een alcoholpercentage van ongeveer zeventig procent. Als je je puistjes een aantal keer aanstipt met wat alcohol (gebruik hier bijvoorbeeld een wattenstaafje voor), zullen zij na een paar dagen verdwijnen. Door de alcohol drogen ze uit. Doop geen gebruikt wattenstaafje in je flesje alcohol en smeer ook niet je hele gezicht in met het goedje.
fremar