Nee, het betreft alleen de organen die zich in de romp bevinden die dan gespiegeld aangelegd zijn. Dus wat zich in de borst en in de buikholte bevindt.
- - -
Bij mensen met gespiegelde organen is de hersenorganisatie geen spiegelbeeld van de typische situatie. Wel is er een variabeler taakverdeling, waarbij sommige functies in de typische hersenhelft en andere in een atypische hersenhelft zitten. Daardoor komt het bijvoorbeeld dat onder hen meer linkshandigen zijn dan onder mensen met gewone aanleg van de organen.
Toegevoegd op 10 februari 2019 14:00: bron, tekst
Amadea
5 jaar geleden
Annswers
5 jaar geleden
Maar lopen de aders vanuit het hart dan wel kruislings naar de hersens?