Stel je hebt een grote wond en deze geneest niet wie heeft er tips voor mij.

Naar de huisarts gaan of naar het ziekenhuis gaan kan ik zelf bedenken.Wat kan je er aan doen?Spoelen met water pleisters erop kan helpen.Zijn er mensen die misschien een advies hebben hebben dat ze bijvoorbeeld er een bepaalde creme opsmeren.G

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Met een grote wond kan je dag en nacht terecht in het ziekenhuis. En dat is het enige dat je te doen staat.
Computer uit en hup!!!!
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Dat bedoel je wel. Want die geven meteen advies hoe je zo een wond moet behandelen. Wij zijn geen medici. Direct ziet met onze adviezen met een joekel van een infectie. Dat willen we niet op ons geweten hebben. Heel vreemd dat je ons meer vertrouwt dan een medicus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laatste ervaring met een grote wond is dat de vloer een stuk schoner bleef (geen lekkend bloed meer) nadat ik hem had laten hechten. Ik ben niet zo stom geweest om te experimenteren met smeersels, hulp aan anonieme internetters te vragen in plaats van aan een arts, of gewoon af te wachten of die wond ook vanzelf dicht zou gaan.
Inderdaad met een wond die niet wil genezen moet je toch naar de dokter, want dan kan er iets aan de hand zijn en als de wond gaat ontsteken of nog erger je krijgt een bloedvergiftiging, dan ben je nog veel verder van huis!

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. Als je bang bent voor kosten e.d., een huisarts valt niet onder je eigen risico en kost je dus niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een hand of een voet is: weken in de biotex. Kan helpen. Dat trekt de boel heel goed schoon.
Twee keer per dag doen en dan een schoon verband er op. Maar als dat niet kan of het helpt niet genoeg:
HUP naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, creme lijkt me niet slim om in/op een open wond te doen. Naar het ziekenhuis en laten onderzoeken. Je bloed.
Misschien heb je suikerziekte of iets anders?
Het is in ieder geval NOOIT goed als een wond niet dicht gaat...dan is er meer aan de hand. Niet zelf gaan lopen klungelen want dan maak je het misschien nog erger dan het nu al is. NUUUUUUUUU naar de EHBO...waarom niet.
Bloedt het ook? ALs dat zo is...dan helemaal nu gaan.
Anders maandag echt naar de huisarts en een verwijskaart vragen voor het ziekenhuis.
Neem dit alsjeblieft serieus want de gevolgen zijn ernstig als je er NIETS aan laat doen. Het gaat waarschijnlijk NIET uit zichzelf dicht. Heel veel sterkte en niet bang zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als de dokter en het ziekenhuis, zoals je schrijft, geen opties zijn:

Tineke zweert bij de Bio Stabil.
Rambo brand de wond dicht met een fakkel.

En ik zeg: Zonlicht en ventilatie.
Niet in de felle zon, maar toch wel zonlicht.
En water drinken. Veel water drinken.

Wat betreft je suggestie: pleisters.
Deze zorgen er voor dat er geen/minder vuil in de wond komt, maar de ventilatie en zonlicht wordt dan ook minder.

Al die creme spullen met chemicaliën er in zou ik persoonlijk achterwege laten. En persoonlijk zou ik toch medisch advies in gaan winnen. Maar ja, het is jouw wond.

Sterkte !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is het beste medicijn wat er bestaat! Dan heb ik het natuurlijk niet over dranken welke op waterbasis gemaakt zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen zijn permanent een beetje uitgedroogd, vandaar dat veel water drinken goed voor je gezondheid kan zijn. Maar al klok je 6 liter per dag weg, een grote wond gaat daar echt niet spontaan van dicht.
Als de wond niet ontstoken is, een vet steriel gaas er op en daar een absorberend verband. Dat iedere dag verschonen zodat het van binnen uit kan genezen. Alle bij de artikelen kun je bij de huisarts aan vragen en worden vergoed door de verzekering. Wel telt dit voor je eigen bijdragen dacht ik.
Zo heb ik hele diepe wonden bij mijn man dicht gekregen.
Is de wond ontstoken dan met een vaart naar het ziekenhuis, vandaag nog
Succes