Hoe groot is de kans om in je slaap dood de gaan?

Ik ben de laatste tijd nog al vaak over de dood aan t piekeren nu is mijn vraag is de kans groot of ik als 23 jarige in mijn slaap sterf

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/508795/kans-groot-slaap-sterft/
Amadea
5 jaar geleden
Volgens mij gebeurt dit alleen bij mensen die aan het eind van hun leven zijn, terminaal ziek zijn, of senior zijn en een slecht hart hebben.

Antwoorden (1)

De kans dat je overlijdt als man op 23-jarige leeftijd is 0,049 %
De kans is dus überhaupt miniem om nu te sterven.
Doodsoorzaak nummer 1 op deze leeftijd is ook nog eens door suïcide.
Dus de kans om te overlijden in je slaap is minimaal.

https://www.kansberekeningen.nl/sterftekans/
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/02/03/onder-jongeren-tussen-20-en-25-jaar-is-zelfdoding-1462690-a891741
Hopelijk stelt dit gerust!
Toegevoegd op 25 januari 2019 18:19: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de sneller reactie dit steelt mij gerust die reken som
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de link hier heb ik wat aan
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Fijn om te horen! En als je het artikel leest, zie je dat na suïcide nog andere oorzaken op plek 2 etc. staan. Laat je gedachten maar los. Groetjes!
KennisDelen
5 jaar geleden
Lijkt me overigens heerlijk om in de slaap te overlijden, zonder pin of wat
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat klopt, maar liever op oudere leeftijd, toch?