Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoenl komt het dat ik tegenwoordig geen sokken ed meer aan mn voeten kan verdragen?

Vroeger had ik altijd koude voeten en konden sloffen niet dik genoeg zijn. Tegenwoordig heb ik zo'n warme broeierige voeten dat ik het liefst op blote voeten loop, dan kan ik geen sokken of wat dan ook aan mn voeten verdragen, zelfs in de winter. Heeft dat soms met de overgang te maken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan inderdaad.
Ook aan de handen.
Ook nog het gevoel of ze opzwellen.........
M.a.w. Ik heb er ook last van ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De overgang kan hiervan zeker de oorzaak zijn. Andere mogelijkheid is een hoge bloeddruk of mogelijk last van het carpaal tunnelsyndroom bv.

Voor de een is het altijd warm, draagt nooit een trui of jas en de ander zit nog te rillen bij een warme kachel. Door de overgang kan dit volkomen omslaan.

Raadzaam is naar de huisarts gaan en je laten onderzoeken. Deze kan duidelijk maken , bloedonderzoek, bloeddruk meten o.a. wat er aan de hand is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding