Hoe kun je afvallen als je niet kunt lopen?

Ik heb een gebroken been en een slechte rug en de kilos's vliegen er al aan nog voor de feestdagen. Ik train met gewichten armen maar daarmee verlies je geen vet. Suggesties zijn welkom? Misshien iets van een apparaat ofzo. Of kun je niet zittend afvallen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je minder beweegt, verbruik je minder energie, waardoor je ook minder energie (calorieën) nodig hebt.
Als je nu hetzelfde eet als voor de breuk kun je dus al aankomen.
Sporten? Blijf vooral jouw armoefeningen doen. Is gewoon prima, ook omdat je je eigen gewicht moet opdrukken met naar het toilet gaan, slapen..... Verder zul je hier inderdaad niet mee afvallen. Misschien kun je als je met krukken kunt/mag lopen op deze manier iets meer gaan bewegen.
Eten? Ik ben bang dat je hier op moet letten, helaas. Als je zit, ga je misschien onbewust ook nog meer eten, terwijl je minder nodig hebt.
Kortom, probeer je te verzadigen met voedzaam voedsel, dat niet te zoet, vet is.
Zet bijvoorbeeld een schaal mandarijnen bij om van te 'snoepen'.
Verder, maak je ook niet te druk. Als het been genezen is, sporten weer oppakken en dan gaat het gewicht vast weer omlaag.

Antwoorden (1)

Ga naar een fysiotherapeut en een dietist.
De fysio kan je vertellen wat je nog WEL aan beweging kunt doen.

De dietist kan je helpen met je voeding, als je minder beweegt, heb je ook minder eten nodig.

Je kunt hier ook wel adviezen krijgen, maar het is het beste om dit met professionele hulp aan te pakken.
Het is zeker mogelijk om af te vallen, maar je moet er iets meer voor werken.
Ritsuka