Word ik minder intelligent?

Ik heb het goevel als of de capaciteit van mijn hersencellen aan het afsterven zijn. Ik weet niet precies hoe ik dit casus moet uiteenzetten. Maar elke keer als ik een discussie of een overleg heb bijvoorbeeld op mij stage. Dan vergeet ik soms woorden. Of weet ik niet precies wat ik wil zeggen. Het komt vaak ook nog voor dat ik wel weet wat ik wil gaan zeggen maar het er gewoon niet uitkomt. Ik word de laatste tijd ook steeds vergeetachtiger. Voor mijn gevoel ben ik er van overtuigd dat ik aan het dementeren ben maar ik ben pas net 18 jaar geworden.
Dus ik vind dit een beetje abnormaal iemand enig benul hierover?

Met vriendelijke groet,

Je stressende dementerende tweevoeter

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
fremar
5 jaar geleden
te veel stress?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Dit klinkt mij als een gevalletje slaapgebrek.
-Slaap je te kort ?
-Snurk je veel ?
-Heb je last van ademstops ?
-Teveel stress ?
Ritsuka
5 jaar geleden
Als je je zorgen maakt, kun je altijd je huisarts bellen. Maar ik gok stress en/of slaapgebrek.
Erna55
5 jaar geleden
Stress, slaaptekort en uitputting kunnen voor concentratieproblemen zorgen. Maar ook veel alcohol of drugs gebruik (in het weekend ) kan dit veroorzaken. Je ondertekent de vraag met "dementerende tweevoeter.
Ik vind het wonderlijk dat je bij concentratieproblemen meteen "ervan overtuigd bent " dat je aan het dementeren bent.
Waarom is dementie het eerste wat er bij je opkomt ?
liveisgreat
5 jaar geleden
Wel wel dat klinkt een beetje als een vraag van iemand met neiging tot hypochondrie. Ben je snel bang dat je een erge ziekte hebt als je iets voelt? Dat op zich geeft al stress.
Je moet eens goed analyseren wat er aan de hand is. Op je stage zeg je, maar is het ook bv bij je vrienden? Of bij anderen waar je je op je gemak bij voelt?
Op je stage kan het nl. te maken hebben met faalangst. Zo wat het black out syndroom dat mensen met faalangst soms krijgen als ze moeten presteren, en dan net niet meer kunnen presteren.
ALs je faalangstig bent, kan dat een sneeuwbaleffect hebben. Je denkt al "oei ik ga niet perfect alles kunnen uitleggen" en alleen daardoor al gebeurt waar je bang voor bent. En ga je het nog minder goed kunnen uitleggen omdat je je onder druk zet
Je hersenen kunnen dan ook op pauzestand komen. Waardoor het lijkt dat je vergeetachtig wordt, maar je hebt gewoon teveel aan je kop. Niet alleen door uiterlijke dingen, maar ook doordat je je druk maakt. .
Heb je lichamelijke symptomen? Bv; tintelende vingers? Hoofdpijn? druk op de borst? Is je zicht goed? Enz... naargelang andere symptomen kunnen dokters erachter komen wat je best kan doen om eruit te geraken.Dus ga er eens langs Ik veronderstel dat met wat suplementen en een goede ademhaling al heel wat kan bereikt worden.

Antwoorden (2)

Als je te veel onder stress zit kan dit allemaal zijn zoals je beschrijft.Doe daar eerst iets aan en bekijk het dan opnieuw,als het niet beter is praat dan eens met je huisarts voor verdere stappen.
fremar
5 jaar geleden
Als je er zo onzeker over bent, waarom dan niet even naar de huisarts?
Misschien kun je eerst proberen om wat voorbeelden op te schrijven. Laat hem/haar desnoods jouw bovenstaande tekst lezen als je het op dat moment even niet uit kunt leggen (je zult altijd zien).

Ik denk overigens niet dat je je zorgen hoeft te maken. Iedereen vergeet weleens iets, misschien maak je je er te druk over? Ook kan stress zich uiten op deze manier en ook daar kan een huisarts je bij helpen.