Hoe kan ik me geborgen voelen bij mezelf? Hoe doe jij dat?

Kun jij je ook geborgen voelen bij jezelf, en gaat dat dan vanzelf of doe je daar dan iets voor? Hoe zou ik dat diep van binnen kunnen gaan voelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo! Knap van je! Dikke plus!

Het beste antwoord

Je kunt je geborgen gaan voelen bij jezelf wanneer je geleerd hebt van je jezelf te houden.

Dan is het belangrijk dat je éérst kijkt naar het kindje in jou, ken je dat gevoel?
Het kleine in jou, dat wat zich kind voelt.
Het is zéér belangrijk om dit kindje te helen
en jij kunt dit alleen.
Jij kent haar als geen ander!

Vaak komt het gebrek aan je veilig/geborgen kunnen voelen doordat het kindje in jou zich niet geborgen voelt of heeft gevoelt.
Doordat het heeft geleden op welke manier dan ook, alleen jij kunt dit beantwoorden.

Kijk naar dat kind van toen. Stel het je voor en praat er mee zoals je gewoon ook tegen iemand of een kind zou praten.

Heeft het pijn gehad?
Praat er met haar over, leg haar uit dat het over is,
dat jij er nu voor haar bent.
Leg haar uit dat jullie één zijn, jij in al je volwassenheid,
het kindje in jou in haar kindzijn.
Dat jij nu volwassen bent en dat zij zich nu veilig mag voelen bij jou!
Vind je haar lief? Vertel het haar!
Hou je van haar? Vertel het haar!

Praat veel met je innerlijke kind!
Jij begrijpt je kindje als geen ander!
Zeg haar dat jij haar gevoelens herkent!

Probeer haar te vóelen! Vóel hoe dicht jullie bij elkaar zijn, jij en je kindje zijn één; jij!
Troost haar als dat nodig is, geef haar liefde, knuffel haar, net zo lang totdat jij het gevoel hebt dat zij zich geborgen voelt bij jou.

Herhaal deze momenten, geef het aandacht, zoveel als nodig, jij wéét wat ze nodig heeft of ooit had en dat kan jij haar nu geven!

Wanneer jij van dit kind kunt houden, zul je ook meer van je zelf houden!
Wanneer jij dit kind lief vindt, zul jij jezelf ook lief vinden.

Wanneer het kind in jou rustig is, zich veilig voelt, gewaardeerd voelt, zul jij dit gevoel ook krijgen.
Dan zul jij je diep van binnen geborgen voelen!

Ik kon het, jij kunt het ook!

Oók jij bent waardevol!
Oók jij mag er zijn!
Oók jij hebt recht op liefde!
Oók jij hebt recht om jezelf lief te hebben!
Oók jij zult liefde ontvangen wanneer je liefde uitstraalt
en dat zúl je wanneer je van je innerlijk kindje en jezelf dúrft te houden!

Succes en warmte voor jou en het kleine meisje in jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees graag je antwoorden +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoorden zijn warm en liefdevol, dank je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie ook dank voor de reactie! Zet 'm op Hoeverzinikeennickn!Je kunt het wel!

Andere antwoorden (5)

Mediteren? Leren om dicht bij jezelf te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je geborgen te voelen bij jezelf moet je heel veel van jezelf houden, en vertrouwen op je eigen gevoel.
Als je dan iets overkomt, dan weet je dat het goed komt, omdat je de moeite waard bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint bij jezelf respecteren, waarderen en liefhebben. Houd van jezelf. Anders vind je jezelf onbewust niet de moeite waard om geborgen bij te zijn.

Accepteer jezelf compleet met alle je nukken en positieve dingen. Dit is een proces en lukt niet van vandaag op morgen.

Mediteren kan helpen, een medium kan helpen, sporten kan helpen.

Ik heb veel gehad aan een medium (klinkt zweveriger dan het is) en ben van mezelf en van het kind in mezelf gaan houden. Had een hekel aan mezelf als kind. Klinkt gek maar juist het kind in jou heeft geborgenheid nodig blijkt.

Klinkt als een zweef verhaal maar het komt erop neer dan je bij jezelf moet komen. Lekker bij jezelf zoals jij bent! Doe ook leuke en fijne dingen alleen zodat je leert dat het ook fijn is om op jezelf te zijn. Zorg dat je zelf je beste vriend ben!

Succes,

Liefs Nelleke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geborgenheid is een gevoel van vertrouwen en geloof voornamelijk op momenten dat het je tegenzit
en dat kan best lastig zijn als je lichaam en\of geestkracht je in de steek laten.
waar heb jij het voor nodig en bedenk dan dat je goed in elkaar zit wat een ander ook zegt. als je in God gelooft dan maakt dat het een stuk gemakkelijker.
want dan sta je niet alleen tegenover de altijd maar klachten en valse bewijzen aanvoerend duveltje.
13 jaar geleden
Misschien helpt het als je realiseert dat
wat de ander ook over je zei,
en hoe anderen ook over je gedacht of gesproken hebben, het nog nooit iemand of iets gelukt is
te veranderen WIE JE BENT!
Als je dat ten volle beseft, zal het gevoel van geborgenheid zich in overvloed aan je openbaren.