Wat is het verschil?

Wat is het verschil tussen klinische dood biologische dood en hersendood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Is niet helemaal hetzelfde. Klinisch betekent zoveel als in de kliniek vastgesteld. De hersenen kunnen dood zijn, terwijl men de overige lichaamsfuncties via machines gaande houdt.
Biologische dood, de term ken ik niet zo, maar dan zal alles wel opgehouden zijn te functioneren, bv. t.g.v. een ongeluk, of een ziekte. Het hart klopt niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!

Andere antwoorden (2)

InekevL legde alles goed uit. als aanvulling op biologische dood:

Biologische dood zegt het zelf praktisch al, hij is dood gegaan door zijn eigen lichaam, zonder enig hulp van buitenaf(overdosis morfine for example.) waarschijnlijk zijn de lichaamfuncties gestopt, wat meestal resultaat is van ouderdom. of gewoon een hartaanval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinisch dood is men wanneer zowel een spontane bloedsomloop, ademhaling en het bewustzijn ontbreken. Door reanimatie is het soms mogelijk om de biologische dood - die normaal gesproken hierna zou volgen - te voorkomen. Klinisch dood is dus nog niet helemaal dood. Biologisch dood en hersendood worden door artsen beschouwd als `echt` dood.