Ik ben 15 jaar en mijn conditie is slecht hoe kan ik dat het beste opbouwen?

ik wil graag mijn conditie opbouwen maar ik weet niet hoe ik doe geen sport en ik heb best wel zwakke enkels heeft iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Iedere avond een half uur wandelen. Verder veel fietsen. Als je dat dagelijks doet, dan zal je conditie verbeteren. Je kunt ook naar een sportschool gaan en fitnissen. Wat ook belangrijk is, is dat je voldoende slaapt en gezond eet.

Als je kan fietsen door elke keer een stukje meer te fietsen.

je zou eerst dmv ci qong/tai chi je enkels sterker kunnen maken.... in de top 5 van conditietraining staan oa dansen en zwemmen(ook goed voor je enkels)... en elke dag beetje verder gaan... vooral niets forceren en iets doen wat je leuk vind, dan houd je het heel lang vol!!! kijk s op google!!! veel plezier.

begin met aantal keer in de week fietsen. steeds wat langer en sneller. veel plezier !

Zwemmen! Of een abonemment op de sportschool en vragen aan de fitnessinstructeur wat je kan doen.

zwemmen is inderdaad een aanrader. (zeker ook als je iets zwaarder bent) verder de dagelijkse dingen "sportief"doen. stukje lopen ipv de fiets, de fiets pakken ipv je te laten brengen met de auto . de trap ipv de lift. (klinkt duf maar werkt wel) een goede sportschool, met begeleiding, kan ook, maar dan moet je er wel voor gaan. (anders zonde van het geld) wat je ook doet, doe het in het begin rustig aan, langzaam opbouwen, zodat je niet steeds moe bent, zo blijft het leuk en maak je ook je enkels rustig aan sterker.

Je bent 15 en nu al in een vicieuze cirkel. Want geen sport, betekend dat je zwakker wordt. En zwakte is voor jouw een reden om niet te sporten. Dus ga sporten en bouw het gewoon op. Kies een leuke sport uit en probeer eens wat. Na een maand zijn je enkels heus wel sterker geworden hoor. Hierboven zegt iemand TaiChi of QiGong, nu zal qigong niet echt bij je passen en TaiChi is zeker goed om sterk mee te worden. Maar ook dit kan saai zijn voor jonge mensen die het te traag vinden gaan. Je zou dus op een andere vechtsport kunnen gaan, aikido, wushu zijn niet allerdaagse sporten. Maar stap alsjeblieft af van: ik ben zwak. Want dan ben je ook zwak en geef je jezelf een excuus om niets te doen. Het is een hele bekende valkuil. Je bent sterk. en je durft tenminste om deze vraag hier te stellen.

Ga iets actiefs doen wat je leuk vind. Anders houd je het toch niet vol. Misschien heb je een vriendje die iets leuks doet waarbij je je kan aansluiten? Praat er gewoon eens over met je vrienden. Misschien kom je nog ergens achter wat je nog niet wist bijvoorbeeld dat ze ook wel wat aan hun conditie willen doen. Dat zouden jullie met z'n allen iets kunnen gaan doen. Da's meteen goed voor jullie motivatie.

Gezond eten (veel groente en fruit) geen of weinig vlees ; geen snoep of chips. Fietsen en zwemmen; geen lift maar de trap. Echt veel bewegen. Je zult eens zien hoe snel je conditie verbetert!

Overleg eens met je huisarts of een fysiotherapeut welke beweging goed voor je is en niet te belastend voor je enkels.

Het is bewezen dat je beter in water drijft als je stevig bent dan dun; dus zal zwemmen zeker goed voor je zijn ;) teminste als je stevig bent :o Ik heb eigenlijk helemaal NIETS tegen stevigere mensen maar als ze dan lopen te zeuren van dat ze niet weten waarom het zo slecht met ze gaat; moet je eens naar de eet patroon van mijn vriend kijken :S Ik zelf (14 jaar) ren voor mijn konditie elke zondag 15 km aan 1 stuk door om 9 uur en op maandag en donderdag heb ik karate ;) > dat is wat ik doe succes er mee! ( vooral gezonde dingen eten is ook goed voor je ;)

-Neem de trap -Veel fietsen (doe de boodschappen op de fiets en zo) -Ga op een sport -Ga trainen in de sportschool

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100