heeft het menselijk lichaam een maximaal mogelijk gewicht?

ik snap dat het niet gezond is als iemand boven de 150 kg weegt...vroeg t me gewoon af...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

In 2007 werd de Mexicaan Manuel Uribe de zwaarste mens ter wereld, hij woog 560kg.
Ik denk dat het maximale gewicht van de mens hieraan afgemeten kan worden.
Mensen zoals hij kunnen alleen nog maar in bed liggen en er zijn mensen die (vanwege uiteenlopende lichamelijke en psychische oorzaken) 50 000 calorieën per dag binnen krijgen.
Misschien dat er nog mensen zwaarder dan Manuel zijn (hij is inmiddels 230kg afgevallen, trouwens), maar veel zwaarder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat was 47-jarige José Luis Garza ook uit Mexico. Bron: http://buitenland.nieuws.nl/529959

Andere antwoorden (3)

Volgens de BMI berekening is een BMI van 40 bij iemand tussen de 18 en 65 dodelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus afhankelijk van je lengte zal er een maximaal gewicht zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Konishiki Yasokichi was tijdens zijn actieve loopbaan de zwaarste Sumoworstelaar allertijden. Hij woog op zijn top 283 kg. Dankzij of ondanks zijn gewicht heeft de top in het Sumoworstelen bereikt.

Ik ga er vanuit dat Konishiki met zijn 283 kg zo ongeveer aan het maximaal mogelijk gewicht zat, waarbij er ook nog redelijk normaal gefunctioneerd kan worden. Zwaardere mensen zijn eigenlijk altijd immobiel en bedlegerig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik denk dat het aan je gestel ligt.Dus bij de één is 100 kg dodelijk en bij de ander 500kg.
Net als bij de lengte van het haar.Bij mij breekt het op een bepaalde lengte af terwijl een ander het tot ver over der kont heeft hangen.