Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb blaren aan de zijkant van me lichaam zitten dmv henna. Jeukt heel erg. Doorprikken of wat moet ik doen niks helpt!!

Die henna laten zetten in Egypte zwarte henna waar waarschijnlijk PPD in zit. Allergische reactie dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
923

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wat is de behandeling
1. Uitwendige hormoonpreparaten, in de vorm van een zalf of crème. Deze dient u één keer daags dun aan te brengen op de huidafwijkingen.
2. Stootkuur prednisolon. Dit wordt allen bij ernstige, uitgebreide vormen van contactallergie voorgeschreven.
3. Lichttherapie, bijv. UVB. Zelden voorgeschreven, vooral bij hardnekkige vormen.

En... NAAR DE HUISARTS!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de blaren kunnen doorprikken met een steriele naald,blaar aan de zijkant inprikken,dan het vocht eruit duwen met een steriel gaasje,daarna afdekken met gaasje.Als het vocht eruit is verdwijnt ook de jeuk.blijf je er last van hebben altijd even naar de huisarts toe gaan.Voordat je begint goed je handen wassen en de huid om de blaren,en de blaren zelf voorzichtig deppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ze niet door prikken dat is dan een bron van bacterien ga zo snel moegelijk naar de huis arts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding