Weet iemand waarom ik zulke vingers heb?

Ik heb dit soort vingers sinds ik geboren ben. Vooral mijn wijsvinger is krom. Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vroeger tussen de deur gezeten misschien?

Antwoorden (1)

Kromme vinger ... De meeste mensen hebben vier vingers en een duim aan elke hand die helemaal recht kunnen en tot een vuist gemaakt kunnen worden. Maar sommige kinderen worden geboren met een of meer vingers die krom staan. De medische naam hiervoor is camptodactylie.

Camptodactylie komt vrij veel voor; per jaar worden in Nederland ongeveer 200 kinderen met een of meer kromme vingers geboren.

Hoe komt het? ... Het kan erfelijk zijn, de huid kan te strak staan, binnenin je vinger kan iets mis zijn.Hiervoor moet je onderzocht worden. Ga eerst naar de huisarts, deze kan je verder helpen en eventueel doorverwijzen.