Waar ligt de grens in oud worden?

De medische wetenschap staat niet stil! De moderne mens wordt steeds ouder! 100 jaar worden overkomt nu veel meer mensen dan 100 jaar geleden! En we gaan vooruit! waar ligt voor de moderne mens de absolute grens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het probleem is dat ons lichaam op een gegeven moment geen nieuwe cellen meer aanmaakt. Eens de mens dat probleem kan 'overwinnen' kunnen we heel erg oud worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kwestie van tijd en dan worden we machtiger dan god.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens

Andere antwoorden (6)

De mens kent geen grenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grens geeft je lichaam aan.Als het bobijntje af is gaan de ogen toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot nu toe metusalem met 969 jaar, en daar gaan we nooit meer over heen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Metusalem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de mogelijkheden in de komende 30 a 40 jaar, moet 125 jaar mogelijk zijn.
Echter is ( als ik het goed heb) het gen gevonden die ons ouder maakt.
Genetische manipulatie, bij planten en dieren hebben ons inmiddels wel geleerd, dat de mogelijkheden op dit gebied nog niet te overzien zijn en moet in de verre toekomst ook 150 jaar en ouder haalbaar worden.
Waar ooit de grens komt te liggen is nu nog niet te overzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee maar ik vind 100 jaar toch best wel een grens.Zeker omdat je na je 20 verjaardag alweer gaat aftakelen.
Ik vind ook kwaliteit erg belangrijk en ik geloof niet dat als je van alles moet laten om gezond te blijven het leven dan kwalitatief beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar precies de grens ligt weet niemand. Het is net als bij sportprestaties; records zullen gebroken blijven worden, totdat de mensheid niet meer bestaat.

Let op dat er een verschil is tussen de gemiddelde levensverwachting en de hoogst haalbare leeftijd. In vroeger eeuwen drukte de enorme kindersterfte de gemiddelde levensverwachting flink omlaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt enkel zijn de records die verbroken worden, minimaal! Verpletteringen van records maken wij niet meer mee! Voorbeelden 100 meter sprint! Ergens is de rek eruit! Of stel je dat de mens in laten we zeggen over 1500 jaar wellicht 200 jaar als uitschieter zou kunnen halen?