als ik s'morgens opsta beginnen mijn ogen gelijk tetranen en dat gaat zo de heledag door ik wordt er helemaal gek . wie weet hier wat tegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.4K

Antwoorden (5)

Misschien heb je hooikoorts. Ik heb dat ook als ik mijn medicijnen niet neem. Als ik jou was zou ik eens naar de dokter gaan, want ik weet het natuurlijk ook niet zeker.
Iets waar je de hele dag last van hebt, dan kan het natuurlijk van alles zijn. Dus nogmaals: naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allergische reactie in bed hebben vaak met huisstofmijtallergie te maken. Huisstofmijt houdt van een bed: lichaamswarmte, vocht (zweet) en huidschilfers.

Je hoeft daarom niet super allergisch te zijn.

Wat kan je er tegen doen: ofwel koop je van die speciale anti-huisstofmijthoezen (zweethoezen wegens synthetisch) of je werkt met slaapmateriaal dat én ademt én je bed drooghoudt.

Niet-ontvette wol bijvoorbeeld (totaal niet te vergelijken met gewone wol). Deze houdt je bed droog, de huisstofmijt heeft niets meer te eten (eten van schimmels veroorzaakt door vocht), daardoor heb je geen uitwerpselen meer. Mensen zijn gevoelig aan de uitwerpselen niet aan de huisstofmijt op zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan natuurlijk ook. Maar ook dan zou ik eerst naar de dokter gaan om dit vast te stellen voor dat je een hoop kosten maakt aan allerlei aanpassingen die misschien helemaal niet nodig zijn.
Als je het alleen in de lente en zomer hebt zou je wel eens n vorm van hooikoorts kunnen hebben (allergisch voor meestal berken en graspollen) bij mij is het altijd of ik verkouden ben. Ben pas naar de huisarts geweest en heb medicijnen gekregen. Dus hup naar je huisarts toe! P.s op pagina 709 van nl 1 kun je lezen of t de volgende dag gunstig of niet gunstig is voor hooikoorts patienten,maar eerst naar je huisarts toe!! Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om antwoord te geven op je vraag:
een huisarts of oogarts weet hier vast wel iets tegen.

vraag toch geen medisch advies aan leken, maar aan deskundigen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond dit voor je op het internet:

Tranende ogen kent veel oorzaken en is goed te behandelen

Wat zijn tranen?
Tranen ontstaan door de kleine klieren van het slijmvlies en van de ooglidranden. Deze zorgen ervoor dat het oog steeds gesmeerd is.

Het traansysteem
De traanklier produceert meer traanvocht bij emoties en oogirritaties. De ene persoon traant veel makkelijker dan de andere. De oogleden pompen de tranen naar de twee traanpunten, die de tranen afvoeren. Van de traanpunt gaan de tranen via een klein kanaaltje naar de traanzak en daarna via het neustraankanaal naar de neus. Daarom moet u snuiten na huilen.

Gevolgen van tranende ogen
Naast het smeren hebben de tranen een afweerfunctie en voeren ze vuil af. Bij een verstopt traansysteem gaat dit niet en kunnen ziektekiemen een ontsteking veroorzaken.

Oorzaken van tranende ogen
Tranende ogen kennen meerdere oorzaken:

Er is een bron van irritatie, bijvoorbeeld een vuiltje, een haartje tegen het oog.
De traanpunten zitten niet op de plaats of zijn verstopt.
Ouder worden of aangezichtsverlamming veroorzaakt een slap ooglid, dat gaat afstaan. De traanpunt en de ooglidrand liggen dan niet goed tegen het oog en de tranen kunnen niet goed de traanpunten binnen gaan.
Traankanaal, traanzak of traanneuskanaal kan verstopt zijn door een ontsteking, ongeval of onduidelijke oorzaak.
Een verstopping door een probleem in de neus waar het traanneuskanaal op uitkomt.
Droge ogen kunnen tranen oproepen, het oog is dan niet lekker gesmeerd. Dit leidt tot irritatie en de traanklier gaat meer tranen maken. Deze tranen dragen niet bij aan het smeren en de irritatie blijft dus.

Tranende ogen bij kinderen
Bij kinderen in het eerste levensjaar komen tranende ogen vrij vaak voor. Het traanneuskanaal naar de neus is nog niet geopend. Het oog traant en is ook vaak vies.

Diagnose tranende ogen
Bij het onderzoek naar tranende ogen kijkt de optometrist of oogarts na of er een bron van irritatie is. De traanpunten worden gecontroleerd. Deze moeten open zijn en goed op de plaats liggen.

De doorgankelijkheid van de traanweg kan getest worden door met een stomp naaldje fysiologisch zout in te spuiten. Als dit in de neus komt dan is de traanweg doorgankelijk. Dit onderzoek kan in bepaalde gevallen met contrastmiddel worden gedaan. Wanneer er gedacht wordt aan een probleem in de neus, kan er een KNO-arts worden geraadpleegd.

Sterkte en succes!

Gr. Ton