Kan je dromen als je in coma ligt?

Kan je dromen als je meer dan 2 weken lang in coma ligt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Ja. Dat een comapatiënt kan dromen weten we zo goed als zeker. Dat een comapatiënt droomt kan je, net als bij slapende mensen, namelijk zien aan het bewegen van hun ogen. Sommige patiënten komen bij en vertellen over hun dromen, andere zijn er juist bang voor.
Amadea
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Amadea, als je dat ziet aan het "rapid eye movement", kan het dan zijn dat een hond ook droomt als je dat "r e m" bij het dier ziet?
Amadea
6 jaar geleden
Ja, dat klopt. Lees bijvoorbeeld bij http://uitgelatenhond.nl/dromen-en-rem-slaap-bij-honden
Ivana
6 jaar geleden
Bedankt!! Dit ontbrak aan mijn kennis over honden.