Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik flauwval symptomen krijgen als ik zelf een bot breek of mensen over dat praten?

Ik wil heel graag een 2de gaatje in mijn oren, maar ik durf niet omdat ik bang ben om flauw te vallen. Aangezien ik laatst mijn pink had gebroken en in een paar uur wel 7 keer net op het nippertje ben gaan liggen en net niet flauw viel, en als iemand praat over mensen die botten breken word ik ook helemaal naar van. Wie heeft dit nog meer of weet hoe ik toch die oorbellen kan laten zetten zonder flauw te vallen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Pink breken en gaatje in je oor laten schieten zijn wel 2 heel verschillende dingen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit verschijnsel wordt "vasovagale reactie" genoemd. Als gevolg van een plotselinge bloeddrukdaling neemt de bloedstroom naar je hersenen tijdelijk af, en daardoor kun je flauwvallen. Het komt door prikkeling van de tiende hersenzenuw, de nervus vagus. Er zijn diverse factoren die het kunnen uitlokken, maar bij jou is duidelijk een pijnlijke of onaangename ervaring de oorzaak. Waarom deze reactie bij sommige mensen vaker optreedt dan bij anderen is nog niet bekend.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding