Hoe kan het dat ik flauwval symptomen krijgen als ik zelf een bot breek of mensen over dat praten?

Ik wil heel graag een 2de gaatje in mijn oren, maar ik durf niet omdat ik bang ben om flauw te vallen. Aangezien ik laatst mijn pink had gebroken en in een paar uur wel 7 keer net op het nippertje ben gaan liggen en net niet flauw viel, en als iemand praat over mensen die botten breken word ik ook helemaal naar van. Wie heeft dit nog meer of weet hoe ik toch die oorbellen kan laten zetten zonder flauw te vallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit verschijnsel wordt "vasovagale reactie" genoemd. Als gevolg van een plotselinge bloeddrukdaling neemt de bloedstroom naar je hersenen tijdelijk af, en daardoor kun je flauwvallen. Het komt door prikkeling van de tiende hersenzenuw, de nervus vagus. Er zijn diverse factoren die het kunnen uitlokken, maar bij jou is duidelijk een pijnlijke of onaangename ervaring de oorzaak. Waarom deze reactie bij sommige mensen vaker optreedt dan bij anderen is nog niet bekend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100