Hoe komt het dat ik kippevel krijg op mijn onderarmen als ik nies.

Ik moet veel vaak hart niesen sons wel tot 8 a 10 keer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan zijn dat je ergens allergies voor bent, bronchites of beginnende verkoudheid- griep etc.
Je kan beter even een bezoekje brengen bij de huisarts.
Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niezen is een reflex en onstaat als het neusslijmvlies wordt geprikkeld. Het lichaam wil deze prikkel kwijt en daarom worden de longen ingeschakeld om lucht door de neus te blazen.

Soms krijg je kippenvel van niezen. Dat heeft te maken met de signalen die tijdens het niezen door het lichaam gaan. De niesreflex stuurt niet alleen de longen aan maar laat ook de bloedvaatjes vlak onder de huid verslappen.
Hierdoor koelt het lichaam snel af, wat niet de bedoeling is.
Om het afkoelen tegen te gaan trekt de huid samen. Je krijgt dus kippenvel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk is het iets wat jij gewoon zelf hebt