Hoe wordt ik minder verlegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook, maar ben het nu minder vind ik dan. Best irritant,, vooral als mensen zeggen. "Oh nee hea,, zij is weer verlegen" Ik zou ze echt een klap willen verkopen.

Het beste antwoord

Koop een mooie set nieuwe kleding, en schoenen, ga naar een goede kapper, en ga een keertje onder de zonnebank! Dat kan een begin zijn om je zelfverzekerder te gaan voelen en dus minder verlegen te zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Hoe meer jij jezelf ZIET in het doen van je dagelijkse dingen, hoe meer verlegen dat je bent.

Dus.

Kijk niet naar jezelf, let niet op jezelf, vergeet jezelf. Sta op het toneel en wees geen toeschouwer. Dan word je minder verlegen, als je doet wat hier staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Met zo een advies kan niemand wat. Helemaal niet een kind van 12. -1. (=11)
verlegenheid is dat je je onzeker voelt
sta sterker in je schoenen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlegen mensen hebben last van een laag zelfbeeld!
Dus ga daar aan werken;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook wel dat het met je leeftijd te maken heeft. Je bent denk flink aan het puberen (ben zo vrij geweest om even je profiel te hebben gekeken). Je geest en lichaam gaan een onwijze verandering aan en misschien weet je daar zelf geen raad mee. Vergeet niet dat er maar een "jij" is en dat je uniek bent ennuh niemand kan aan jou tippen, alleen besef je dat misschien zelf nog niet zo. Ieder mens is uniek, heeft zijn goede en slechte kanten, maar je bent zeker niet minder dan je vrienden. Ikzelf had hier ook best wel last van op jouw leeftijd, maar vergeet niet dat je niet altijd op de voorgrond hoeft te treden om op te vallen. Ieder mens heeft zo zijn mooie eiegenschappen en geloof mij, als je eerlijk blijft, je niet anders voor gaat doen dan je bent gaat het helemaal goedkomen. Verlegen mensen moeten er ook zijn en dat maakt je niets minder dan "bluffertjes". Ik spreek uit ervaring. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de jaren heen zul je steeds minder verlegen worden. Groeien is ook ontwikkelen en jezelf beter leren kennen, zodat je tegenover anderen volledig jezelf kunt zijn en verlegenheid minder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door niet meer bang te zijn.

Waar ben je bang voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door in de kracht van jezelf te gaan staan. Het antwoord klinkt wat vaag, maar dat is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga een winkel binnen en vraag om informatie informatie van een product . en doordat dat vaak te doen vedwijnd de verlegenheid ook langzaam .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ben je verlegen als je niet zo goed raad weet met hoe je overkomt op anderen. Je maakt je zorgen over of je wel goed, leuk, mooi, aardig, stoer genoeg bent en laat je daardoor leiden.
Wat helpt is bijvoorbeeld op toneelles gaan of een andere hobby waarbij je met meer jongeren dingen doet.
Mijn dochter was bijvoorbeeld ook heel verlegen, en soms nog, maar door te ervaren dat mensen helemaal niet zo veel over haar denken, of daar maling aan hebben, stapt ze gemakkelijker op anderen af.

Het heeft te maken met hoe jij over jezelf denkt (onzekerheid) en daar kun je wat aan doen.
Mijn dochter is bijvoorbeeld ook op een zelfverdedigingscursus geweest. Werd ze ook zekerder van.

Laat je gedachten over wat anderen van je zouden kunnen denken los. Het is vaak niet eens waar en daarmee zit jij jezelf in de weg. Jij bent jij en dat is prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was altijd verlegen,totdat ik meer van dieren ging houden dan mensen

doe dat maar dan sta je gelijk als mens