Waarom blijf ik aankomen?

Hoi! Ik ben afgelopen 3 maanden 3 kilo aangekomen. (1.71 en 68 kilo)
Ik eet niet te veel of ongezond. Ik sport normaal en krijg genoeg slaap omdat ik lange nachten maak, want ben extreem moe. Ook is alles goed omdat ik al heb laten Bloedprikken en hier is niets uitgekomen. Afgelopen 2 week begonnen met dieet, in het begin afgevallen maar is er weer bij.
Ook ben ik aan de pil sinds een half jaar.
Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoewel je hormoonspiegel veranderd door de pil kom je daar niet van aan.
Wat drink je, vervang al je vocht eens voor water, dus geen (vrucht)sappen, frisdrank etc. Dieten is gevaarlijk vanwege het jojo effect. Je kunt er ook aanleg voor hebben. Ik zou zeggen kijk nog eens precies naar je inname van voedsel en probeer te tellen of je iets te veel eet.
Cryofiel
6 jaar geleden
Als het blijft, nog eens terug naar de huisarts. Dan heb ik het niet alleen over je gewicht, maar ook over je vermoeidheid. Je zou ook eens een andere pil kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Ritsuka
6 jaar geleden
"Ik eet niet te veel of ongezond. Ik sport normaal en krijg genoeg slaap"
Hoe weet je dit? Wat is jouw definitie van 'niet te veel', 'ongezond', 'normaal', en 'genoeg'? Data zegt meer dan jouw schatting.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bent niet te zwaar hoor.

Antwoorden (1)

Je doet dus iets verkeerd.
Koolhydraten en suiker, daar moet je op letten. Eet gezond, meer groente (onbeperkt) en minder koolhydraten, normaal of geen vlees, gebruik geen suiker. Kook zelf kies niet voor kant-en-klaar, hierin zit te veel onnodige suiker en zout. Ook niet meer dan 2 stuks fruit, fruitsuiker is ook suiker! Drink water en water en thee en koffie, geen suiker!, en vergeet niet water te drinken! :)

Niet diëten, maar een andere lifestyle is nodig.
---Dieet: eerst val je af, dan gaat het minder of zelfs weer aankomen.---

Voordat je helemaal moedeloos wordt: ga naar de diëtiste, die maakt voor jou een persoonlijke lijst wat wel en wat minder of niet te eten, drinken. Ook wordt er rekening gehouden met jouw wensen/gewoonten.

Nog iets, normaal sporten is prima, maar je moet ook normaal bewegen, dus geen scooter/auto of OV. Gebruik niet de lift, neem de trap, ga op de fiets naar school/studie/werk/sport toe en loop! Gewoon wandelen is prima als lichaamsbeweging.

Doe je best, Annalinda!

Toegevoegd na 1 minuut:
De diëtiste houdt ook rekening met medicatie, de pil.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede tips.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus. Je kunt idd wel 3 a 4 keer pw voor een uur naar bv de sportschool maar als je verder zit, lift neemt, auto etc dan werkt het nog niet. Levensstijl aanpassen en houden.