verlies je gifstoffen door te zweten?

6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Zou best kunnen. Maar de lever en de nieren doen veel meer. Best zorg je er natuurlijk voor dat gifstoffen het lichaam niet binnenkomen. Dan hoeven lever en nieren ze ook niet onschadelijk te maken en/of uit te scheiden.

Antwoorden (1)

Zweet bevat vrijwel geen gifstoffen.
Het enige doel van zweten is om je lichaam te reguleren tegen oververhitting en niet om toxines vrij te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De concentraties metalen die worden gedetecteerd in het zweet zijn extreem laag. Zweet is voor 99 procent water. De lever en de nieren verwijderen veel meer gifstoffen dan de zweetklieren.
SimonV
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Ik denk dat zweet wel 99,99% water bevat. Of nog meer.