Kan iemand de pijn aan mijn knie verklaren?

Ik heb pijn aan de onderkant van mijn knie het zit een beetje aan de linker kant.. het voelt een beetje hard en het doet pijn als ik erop druk het doet pijn als ik traploop.. verder heb ik geen klachten, wel heb ik mijn andere been 9 weken in het gips gehad dus heb weinig bewogen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
De huisarts kan je dat vertellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Buiten bovengenoemd advies zou het kunnen zijn dat je tijdens de 'gipsweken' je pijnlijke knie te veel / verkeerd belast hebt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Dat laatste lijkt me zeer waarschijnlijk, @Bewi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klinkt als een verdraaiing in je knie maar ik kan met dit kleine beetje info geen diagnose stellen. Kun je je knie helemaal uitbuigen en weer terug? Ben je gevallen laatst of heb je lichamelijk zwaar werk verricht? Voel je weerstand of pijn daarbij? Heb je koorts gehad, ben je ziek geweest of is er iets anders aan de hand geweest met je de afgelopen tijd? Is het dik of opgezwollen? In de meeste gevallen wordt de pijn na een paar dagen minder wanneer het been even wat rust gunt. Heb je na 14 dagen nog steeds (veel) pijn? Even laten checken bij je HA.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb pijn onder mijn knieschijf beetje aan de linker kant.. Ik kan hem helemaal buigen hij is wel dik en opgezwollen doet pijn als ik erop druk.. niet gevallen wel het andere been 10 weken in het gips gehad sinds 3 welen uit het gips.. 7 dagen geleden pijn gekregen.. wil niet voor alles na dr Ha
naamlooss
6 jaar geleden
Wellicht een geïrriteerde patellapees.

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat het been waar je nu last van hebt overbelast is. IK ben geen dokter of iemand in die sector. Mijn vader wel en hij zegt dat het gebruikelijk is dat als je ene been gebroken is geweest je andere been overbelast raakt, omdat die alles opvangt(je gewicht en beweging door de dag heen) Als het lang aanhoud adviseer ik je om het te laten controleren door iemand die bevoegd daarin is. Voltare werkt oprecht tegen ontstekingen. Het kan namelijk ook zijn dat je kapsel een beetje ontstoken is. Als je voltaren twee tot drie keer per dag op doet zou het de ontsteking moeten kunnen tegen gaan. Ibuprofen helpt ook. Probeer je been niet te veel te belasten, dus geen zware dingen doen zoals squats.

Dit is wat ik weet en ik heb verder geen bronnen. Succes en sterkte met je knie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ontzettend bedankt! Dus ik hoef niet bang te zijn voor een tumor ofzo? Want als ik Google.. je weet wel..
Het doet mij denken aan de Meniscus. Die heeft aan de zijkant een aanhechting zitten. Je zegt pijn te hebben als je erop drukt. Als het de Meniscus is dan is dat juist de plaatst waar het 't meest zeer doet.

Je andere been in het gips heeft gezeten heeft die knie meer te verdragen gehad en dat kan goed een "aanslag" geweest zijn op je Meniscus. Laat het eens nakijken bij de arts. Als het je Meniscus is dan gaat het niet weg, maar wordt het alleen erger. Dan kun je er beter op tijd bij zijn.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb hetzelfde gehad en werd steeds erger volgens de arts een scheurtje in de meniscus idd is door niet meer te rennen overgegaan de arts wilde nog even geen operatie daar hij mij niets kon garanderen eerder misschien erger maken dus heb het zo maar gelaten, blijft een gevoelige plek maar ren nu niet meer wel snelwandelen