Wat is een stekende pijn in de heup?

Hoiii vanochtend was ik bijna te laat voor de bus dus moest k een stukje rennen toen ik weer uitstapte en ging lopen kreeg ik ontzettend last van mijn heup / rug het was een beetje een stekende zeurende pijn met af en toe scheuten met liggen als k wissel van kant voel ik het ook maar lopen is toch wel het ergste het zit een beetje in de zij de bovenkant van de heup/bekken en een klein stukje onderrug ik dacht zelf iets van verkeerde beweging gemaakt tijdens het rennen maar k dacht ik vraag het toch maar even , weet iemand misschien wat dit kan zijn Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Cryofiel
6 jaar geleden
Verkeerde beweging gemaakt, denk ik.

Het beste antwoord

Dit gebeurt zo af en toe. Waarschijnlijk heb je een verkeerde beweging gemaakt. Of je hebt je te hard ingespannen met koude (niet opgewarmde) spieren.

Het kan zijn dat je een klein scheurtje hebt in één van de spieren. Als dat zo is, voel je de pijn vooral als je die spier aanspant.

Het is ook mogelijk dat er een pees, of peesschede, of peesaanhechting wat overbelast is. Dan is het meestal meer een zeurende pijn die je continu voelt.

Hoe dan ook, meestal is er niets aan de hand. Houd de komende tijd (zeker de eerste twee weken) rekening met je pijn: voel je de pijn, zoek dan een andere houding die de pijn verlicht. Kijk intussen hoe het zich ontwikkelt. Gaat het geleidelijk beter, dan is er niets aan de hand, je lichaam lost het dan zelf op. Wordt het erger, ga dan naar de huisarts.

Toegevoegd na 32 seconden:

Een grotere scheur in een spier kan wel zes weken pijnlijk zijn en beperkingen geven in je bewegingen.

Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel k houd het zeker in de gaten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi cryofiel ik ben naar de huisarts geweest en daar zeiden ze een darminfectie ik moet het nu een week in de gaten houden als het dan nog niet weg is moet ik weer terug komen
Cryofiel
6 jaar geleden
Fijn dat je nog even terugkomt met het resultaat! Een darminfectie... aan die mogelijkheid had ik echt helemaal niet gedacht. Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Zo zie je maar weer dat een echte expert veel beter is dan een willekeurig iemand op een willekeurige Internetsite (zoals ik nu). Zo te horen is het niet heel ernstig, en is er een goede kans dat het vanzelf overgaat. Fijn!