Wat te doen bij nekklachten?

Ik zat afgelopen weekend fanatiek te computeren, en toen zat ik iets te geinteresseerd voorover gebogen naar mijn beeldscherm te staren. Hierdoor kreeg ik enorme pijn in me nek!

Nu had ik de rest van het weekend en maandag nergens last van, totdat ik gister op me werk was. tegen een uurtje of 12 begon mijn nek in eens heel "moe" te voelen, dit is sindsdien niet meer weg gegaan! Het liefste wil ik mijn hoofd neerleggen zodat mijn nek het niet hoeft te dragen, het doet niet echt pijn maar het voelt gewoon moe.

Iemand tips?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie wel veel vragen over een stijve nek, maar mijn klachten zou ik niet als stijf beschouwen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Kijk eerst eens naar je werkplek, staat je beeldscherm op de goede hoogte, is je zithouding goed. In onderstaande link staan veel goede tips.
Maar deze zijn vooral ter voorkoming en daar is het nu even te laat voor, probeer te bewegen met je nek, loop af en toe een stukje, draai met je schouders zodat er weer een goede doorbloeding komt in je nek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het raadzaam een afspraak met een osteophaat te maken. Ik heb hier geweldige ervaringen mee.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/html/osteopathie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed kussen (kost wel wat) is heel belangrijk.

Onze nachtrust dient voor een groot deel om onze rug en nek te laten rusten en te bekomen van de inspanningen van de vorige dag.

Als je een slechte houding hebt tijdens het slapen kan je nek niet recuperen, maar moet het de nacht door werken om de slechte houdingen te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een goede fysio therapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je moet doen is de volgende keer niet meer voor over gebogen naar je beeldscherm staren. Vragen aan je vriendin of ze je je nek wilt masseren en als je die niet heb dan kan je naar een sportmasseur gaan. Je moet het wel zelf betalen maar alles word gemasseerd je nek rug en benen, en als je dat 1x pw doet dan voel je je eigen herboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een dokter, specialist fysische geneeskunde gaan en een zachte halskraag laten voorschrijven (tussenkomst mutualiteit) en deze af en toe dragen, vooral 's avonds; steunt en ontspant de nekwervels enorm en voelt minder moe aan. ken uw ouderdom niet maar heb er één die ik af en toe aan doe als het soms nodig is. Kan beginnende artrose zijn (begint zeer vroeg), verdwijnt soms jaren en komt dan af en toe eens terug. succes.