Is het dragen van een activity tracker schadelijk?

Is het dragen van een activity tracker schadelijk voor je gezondheid? Door de.
blue tooth en wifi?'

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Bluetooth en wifi is niet schadelijk
Castle
6 jaar geleden
Ik draag elke dag een fitbit. Ik doe het uit als ik slaap omdat mijn huid er onder begon te lijden als ik het dag in en dag uit aandeed. Nu heb ik nergens last van.
Cryofiel
6 jaar geleden
Klopt, Ritsuka.
Cryofiel
6 jaar geleden
Er zijn nog nooit mensen gevonden die gevoelig zijn voor straling. Althans, niet in onderzoeken die op de jiste manier zijn uitgevoerd - zie daarvoor mijn antwoord op dese vraag.
Cryofiel
6 jaar geleden
Je kunt natuurlijk altijd van alles bedenken. Ik kijk liever naar de resultaten van goede, onafhankelijke onderzoeken. Die laten geen enkel effect zien. Dit geldt voor de praktijk. Ook vanuit de theorie is er geen manier bekend waarop er invloed zou kunnen zijn . Praktijk en theorie zeggen dus hetzelfde: telefoonsignalen hebben geen enkele invloed op mens, plant of dier.

Antwoorden (2)

nee, de chip in het apparaat is vaak naar buiten gericht voor de verbinding met je telefoon. De elektroden gericht naar je lichaam zijn voor onder anderen hartslag, maar deze gaan niet diep genoeg in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar je telefoon straalt juist weer in alle richtingen... dus ook naar de tracker en ook naar het lichaam. Gelukkig zijn die signalen 100% veilig. De elektroden die je noemt zenden geen signalen uit. Die ontvangen alleen maar.
Wifi- en Bluetooth-signalen zijn totaal onschadelijk. Dit geldt voor mens, dier en plant. Hooguit warmt de huid op met een tiende graad, maar zelfs dat is al uitzonderlijk.

Alle onderzoeken die schadelijkheid leken aan te tonen bleken verkeerd te zijn uitgevoerd. Werd zo'n onderzoek herhaald maar dan op de juiste manier, dan bleek elk schadelijk effect te verdwijnen.

Duizenden onafhankelijke onderzoeken konden geen enkele vorm vinden van welk nadeel dan ook. Jouw tracker is dus wat dat betreft geheel ongevaarlijk.
Cryofiel
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mag ik vragen: op welke manier zijn de onderzoeken verkeerd uitgevoerd? Wat was niet juist?
En hoe dienen zij dan goed wel uitgevoerd te worden?
Ritsuka
6 jaar geleden
Plus
Cryofiel
6 jaar geleden
Gemaakte fouten waren onder andere:
-- Onderzoek op/aan mensen is niet dubbelblind uitgevoerd.
-- Onderzoek bij planten liet een negetief effect zien, maar dat bleek niet door de signalen te komen, maar door de warmte die de zenders produceerden, waarmee ze de planten uitdroogden.