Weet iemand hoe deze soort van geluidsovergevoeligheid heer?

Ik woon in een erg gehorig gebouw. Waar ik enorm last van heb zijn de (lage)bass-geluiden van stemmen van mijn buren. Mijn hartslag gaat op een gegeven moment omhoog en ik voel fysieke pijn in mijn hoofd en oren.

Het is erg frustrerend. Ik zet dan de radio of tv harder maar ik hoor die lage tonen nog steeds er doorheen. Weet iemand of dit een naam heeft?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Doen die stemmen je ergens aan denken?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
http://www.addkenmerken.net/tag/hypersensitief/

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat je misofonie hebt, zoek dat maar eens op op google
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk Hamburgersoep, jij kunt beweren dat het 'misofonie' is, maar dit is geen antwoord. 'zoek dat maar eens op op google'. De bedoeling is dat jij als antwoordgever een bron zoekt ter onderbouwing van je verhaal.
Zie de richtlijnen, zoek jij die maar eens op.:)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misofonie is een aandoening waarbij specifieke geluiden heftige gevoelens van woede, haat of walging oproepen. Letterlijk betekent misofonie haat van geluid, van het Griekse μῖσος (misos) "haat" en φωνή (phónè) "stem, geluid".
Misofonie - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3. Richtlijnen voor antwoorden geven
Een antwoord begint met een hoofdletter en eindigt met een punt en bestaat uit een gedegen uitleg met liefst bronvermeldingen. Een antwoord dient een vraagsteller te helpen en moet van kennisvermeerderende waarde zijn voor andere gebruikers van GoeieVraag.
3.1 Antwoorden geven antwoord op de vraag, met uitleg
3.2 Dubbele antwoorden zijn niet toegestaan
-----3.3 Gebruik bronvermeldingen-----
3.4 Antwoorden zijn niet commercieel of wervend van aard
https://www.startpagina.nl/v/pagina/richtlijnen