Waarom beseft men niet dat je met geld geen gezondheid kan kopen en dat het daarom voor mij niet belangrijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat dat onzin is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dwz voor sommige mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is het nodig dan mensen dat beseffen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat dit een aanvulling is op een voorgaande vraag van jou , @mop ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie beseft dat niet?
misslobe
13 jaar geleden
Helemaal mee eens!

Het beste antwoord

omdat ze waarschijnlijk nog nooit echt ziek zijn geweest, dus ze kunnen zich niet zo goed in een ziek persoon verplaatsen ik ben al vanaf mijn 6e ziek en ben nu 45, en dat valt mij altijd op, dat mensen altijd alles op zich zelf betrekken en zich niet in andere mensen kunnen verplaatsen

gelukkig maar want ziek zijn is K*T
sorry voor dit woord maar het is gewoon zo

Toegevoegd na 3 minuten:
en geld is maar geld,
alleen, is het is dat je het nodig helpt, en het is heel makkelijk om te hebben als je ziek bent want je krijgt niet alles vergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En steun van de familie is nodig op het moment dat je kanker hebt. Dat is met geen goud te betalen. Dat is wat ik bedoelde met mijn vraag.

Andere antwoorden (10)

Geld is iets tasbaars dat kun je vasthouden.
Mensen zijn een soort hebberig want ze willen meer, meer en nog meer geld.
Het is eigenlijk nooit genoeg.

De gezondheid daar in tegen is niet tastbaar.
Zolang de persoon 'gezond' is, denkt men niet aan de eigen gezondheid.
Daar beginnen ze pas aan te denken als het minder of zelfs slecht gaat.
Mensen beseffen daarom niet dat de gezondhied altijd belangrijker is als geld.
Maar als ze 'gezond' zijn dan zijn ze niet met hun gezondheid bezig.

Ik zeg altijd maar zo: "Geld maakt niet gelukkig,
Geld is een middel naar geluk (Bijv. om medicijnen te kunnen betalen) Maar gelukkig maken ze wel geld"
Nogmaals veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze besef ik het. Da's in ieder geval één.

Echter, al kon ik gezondheid kopen met geld, zou dat al je problemen oplossen? Ik doe nu vwo-eindexamen en ga hierna een mbo4 opleiding volgen. Alles en iedereen schreeuwt dat het een 'waste of qualities' is, maar als nou eenmaal mijn hart daar ligt, hoef ik niet door te leren voor advocaat en dan tonnen jaarlijks binnen te slepen.
Voor mij geldt dus: geld is niet belangrijk, geluk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi knarfuz, volg je hart.. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waste of qualitie!
misslobe
13 jaar geleden
+1!
klopt wel en ook weer niet.

Met geld kun je wel gezondheidsgarantie kopen!!!

Elke maand je zorgpremie moet je betalen en daarvoor koop je gezondheidsgarantie in Nederland. Er zijn overigens genoeg landen waar dat zelfs niet kan.

Gezondheid is dat je lichaam onevenredig/bovenmatig de aandacht trekt, want als het ziek of misselijk is trekt het lichaam meer de aandacht dan je lief is, dan kun je niet ontspannen en genieten van andere dingen. Je kunt het niet negeren dat het lichaam ziek is en niemand kan zich gezond faken als die werkelijk ziek is. Kun je dat wel, dan ben je niet bijzonder ziek.

Je kunt niet voor 1000 Euro gezondheid kopen in een zorgwinkel als je niet gezond bent, dat klopt. Maar daarmee wil je toch niet zeggen dat gezondheid voor jou niet van het hoogste belang is. Gezondheid is het hoogste lichamelijke goed. Pas als je gezond bent kun je andere dingen doen, zoals boos worden, of jaloers, of verliefd, of verongelijkt, of beledigd.

En mijn ervaring is als je werkelijk ziek bent en niet een uitweg ziet om beter te worden, dan pas kun je ECHT werkelijk van het leven genieten. Zie de site van onze vriend Addy de Vries. http://ikkeaddydevries.web-log.nl/ Dan weet je waar ik het over heb. Ziek, maar ongeneeslijk optimistisch. Dank je wel Addy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was een antwoord dat misschien niet verwacht wordt @meneerjanssen , maar wel weer bijzonder sterk is +
Daar kun je gelijk in hebben, maar met geld koop je wel gezondheidsZORG, en een hoop dingen die het leven kunnen veraangenamen, OOK wanneer je ziek bent.
Je hoeft dus beslist geen materialist te zijn om geld wel degelijk op zijn waarde te kunnen schatten en nuttig te kunnen gebruiken voor zaken die wel belangrijk voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen gezondheid vaak als 'gewoon' beschouwen.
Pas als we ziek worden, beseffen we hoe belangrijk onze gezonheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
en zo is het! dikke +
deze mensen zijn waarschijnlijk nooit ziek!
als je gezondheid niet goed is en je hebt geld dan zou je dolgraag al je geld inleveren voor een goede gezondheid!
mensen die het nu niet begrijpen gaan pas hierover nadenken als ze eenmaal zelf eens flink ziek worden en zien dan pas in dat hoeveel geld je ook hebt de gezondheid niet te kopen is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met geld kan je idd geen gezondheid kopen, maar juist als je ziek bent is geld heel belangrijk.
als je kaal wordt is het toch wel fijn een mooie pruik te kunnen kopen, in plaats van maanden met een mutsje op te lopen.
jammer alleen dat zo'n pruik tussen de 600 en 800 euro kost, waar je maar 250 van vergoed krijgt.
eigen risico moet je natuurlijk ook in januari ophoesten.
dan een prothese bh.
gezien de prijs, krijg je er daar maar een van vergoed, terwijl het toch heel prettig is er twee van te hebben.
ziek zijn met geld is toch heus veel en veel prettiger dan ziek zijn, en er nog eens geldzorgen bij toe te krijgen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ook al kun je met geld helaas geen gezondheid kopen, voor mij is geld wel belangrijk. Ik heb het liever wel dan niet.
Die 2 staan los van elkaar voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mensen dat wel degelijk beseffen, maar ook aan de andere kant ervan denken:

Sommige gezondheidsproblemen vallen met geld niet op te lossen, dat is helaas zo. Maar sommige kunnen er wel mee opgelost worden (extreem dure operaties bijvoorbeeld), en veel kunnen ermee verlicht worden (door heel dure medicijnen).
Daarnaast kan je veel beter voor je lichaam zorgen als je veel geld hebt, je kan gezond voedsel kopen, sportlessen, (preventieve) gezondheidszorg etc. Daardoor kan je de kans op gezondheidsproblemen wel flink omlaag gooien.
Je koopt daarmee uiteraard niet een garantie op gezondheid (sommige ziektes kan je niet vermijden door gezond te leven), maar wel een grotere kans op gezondheid.
Als je een ziekte hebt die met medicijnen opgelost kan worden, of rugproblemen die door een fysiotherapeut verholpen kunnen worden, kan je wel degelijk gezondheid kopen.

Daarnaast kan je met geld heel veel leuke dingen doen, waar je van kan genieten. Ook als je ongeneeslijk ziek bent, kan het bijvoorbeeld heel gaaf zijn om een keer watervallen aan de andere kant van de wereld te zien als je lichaam dat toestaat, prachtige muziek te luisteren, heerlijk luxe eten te eten, je te omhullen met mooie dingen om naar te kijken, je vrienden die aan de andere kant van de wereld wonen naar Nederland te laten vliegen om ze nog een keer te zien voor je sterft, etc etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij is geld het belangrijkste in mijn leven anders verveel ik me nog meer in het leven