Wat was de eerste geloof op de aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (7)

Het allereerste weet ik ook niet ....Maar de hemel met zn bliksem dat was er vast eentje : een zgn heidens geloof dat er dan tijdens het onweer een god kwaad op je was.....

Ook was het vuur een heilig iets.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand weet dat met zekerheid, maar ik wed dat de zon als één van de eersten aanbeden werd.
13 jaar geleden
Waarschijnlijk het geloof in een goed gevulde maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan waarin je gelooft. Volgens de bijbel was de joodse religie de eerste. Volgens andere bronnen werden waarschijnlijk als eerst de natuurelementen geeërd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou moeten kijken welke cultuur als de oudste wordt aangemerkt door de archeologen. En in de cultus zit de godsdienst. Uit de cultus is de cultuur voortgekomen. Het is n.l. altijd een antwoord op de vraag: wie is onze god, of wie zijn onze goden, en hoe willen wij leven. Ik ga even googelen.

De aboriginals hebben de oudste cultuur en dus de oudste godsdiehst die in stam/groepsverband wordt beleden. Zie de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste geloof is zo oud als de mensheid.
Aan al het onverklaarbare werd een god toegedacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het geloof in natuurlijke dingen, natuurgeesten bijv. De geloven die bestonden op de 'heidense' plaatsen, voordat de christenen ze kwamen bekeren.