hoe ga ik hier mee om?

de vriendin van myn vader is een bordeliner. Zy heeft myn vader zo gemanupileerd. Dat hy woedend is op my en my niet meer wil zien. Ik heb niets gedaan. Ik ben alleen boos geworden omdat zy stennis maakte over myn moeder op de verjaardag van myn zoontje. Ik zie ze vanavond op een verjaardag hoe moet ij me gedragen, ik vind het ENG

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Heel begrijpelijk en meteen ook jammer. Een lastige situatie waarin je je bevind.
Omdat ik de situatie niet ken kan ik alleen maar in algemeenheden reageren.
Neem een open hoding aan en plaats zaken als niet meer willen zien in een tijdsbestek. Nu wil hij me niet zien maar dat is van voorbijgaande aard.
Glimlach naar hem en laat de toenadering van hem komen.
Daarmee voorkom je dat je gediskwalificeert of genegeert wordt en bespaart je de nodige pijn.
Als van de andere kant toenadering wordt gezogt ga daar dan positief op in. (later kun je dit aanhalen door te zeggen dat jij niet de problemen wilt aken of opzoeken maar het graag opgezlost wilt hebben.
Zoek anderen op en ga daar gezellig mee om. Het zal dus van hen afhangen of je aan het eind van de avond goed of niet goed uit elkaar gaat.
Borderline is niet prettig om te hebben en misschien kun je het opbrengen daar rekening mee te houden, een borderliner was liever ook anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
gewoon gaan!!
groet je vader en blijf verder vriendelijk!!
als je niets gedaan heb hoef je ook niets te vrezen!
wacht het goede moment af,tot je vader met je contact zoekt.
dan kun je het hem uitleggen waarom je toen zo boos werd!
maar laat je avond niet verpesten erdoor sta erboven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Als ze er vanavond ook bij is, en ruzie probeert te zoeken, probeer je dan zo neutraal mogelijk te gedragen door b.v. te zeggen dat je daar op dit moment niet over wil praten, of door alleen vriendelijk te glimlachen. En hoop dat je vader het ziet en inziet dat het zijn vriendin is die de zaak uit loopt te lokken.

Probeer verder zo veel mogelijk uit haar buurt te blijven. Natuurlijk kunnen we wel een beetje rekening houden met borderliners, maar als ze écht borderline heeft, wil je liever geen vrienden met haar worden en kun je het beter bij een vage kennis houden. Bij je vader komt het moment ook nog wel, het kan door de liefde alleen wel lang duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk situatie voor je. Maar bedenk maar dat je vader haar op een gegeven moment wel door krijgt.
Gedraag je normaal naar je vader en oppervlakkig naar de vriendin van je vader toe, laat haar maar mooi links liggen, ze is niet jouw keuze maar die van je vader, jij hoeft haar echt niet aardig te vinden.

Borderliners zijn over het algemeen heel slecht in het 'houden' van relatie's, dus ga er gemakshave maar vanuit dat het zijn tijd wel zou duren, de relatie met je vader.

Kijk ik naar mijn buurvrouw (met borderline) zitten daar elk jaar op verjaardagen nieuwe "hele" goeie vrienden en dan heb ik het nog niet eens over relatie's, die redden het vaak niet van verjaardag tot verjaardag.

Natuurlijk is iedereen anders( ik heb mijn buik een beetje vol van borderliners vandaar misschien mijn negatieve benadering).
Er zullen best mensen met borderline zijn die wél hun best doen om goede relatie's te onderhouden én die proffesionele hulp zoeken.

Neem even wat afstand, zeker van haar. Op dit moment zal je vader toch achter haar staan, maar ik verwacht en hoop voor je dat dit niet lang zou duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien vind je vader het leuk om een vriendin te hebben die een soort hulp nodig heeft....

als je een goede band hebt met je vader dan kan je hem natuurlijk eerst proberen onder vier ogen te spreken en dan kan je tegen hem zeggen dat je geen zin hebt in een discussie op een feestje over het onderwerp je moeder

mischien dat je vader dan een beetje kan gaan praten met de boderliner

ja de borderliner moet natuurlijk wel weten dat een feest niet het juiste moment is om een discussie te starten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan en zeg tegen je vader: "Pap ik hou van jou!".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borderliners zijn niet echt gemakkelijk om mee om te gaan. Dat zal je pa ook geleidelijkaan wel merken.

Maar naast hun ziekte hebben deze mensen, net als wij, een karakter. En ook hun sym- en antipathieën. Ze kunnen dus, evenals elk mens, aardig of onaardig zijn.

Ik raad je aan om je zo vriendelijk mogelijk op te stellen tegenover haar. Gewoon aardig doen, maar je gevoelens even een beetje 'in de vriezer leggen'

Zorg ervoor dat de band tussen je vader en jou niet door haar wordt beschadigd en blijf van hem houden.

Ik vermoed dat zijn vriendin jou als een soort rivale zien omdat je pa ook van jou houdt.

Zorg ervoor dat ze aan jou merkt dat je ook veel van haar houdt..en stel haar aldus gerust. Dan verbeter jij de situatie tussen jou en haar spoedig.

Veel sterkte en kracht.

Gr. Ton