zou ik me oren laten uitspuiten?

Oké, ik ben dus vandaag naar de huisarts geweest omdat ik last had van oorgesuis en gepiep. Hij wou kijken in mijn oor maar dat kon niet omdat er teveel oorsmeer in zat. Hij heeft teveel naar achter gedrukt waardoor ik merk dat het een beetje erger is geworden want aan de rechter kant heb ik pijn in me oor, hij gaf me een brief dat ik morgen weer moest komen om me oren uit te laten spuiten door een van de dokters daar.
En nu de vraag is dat wel handig om het te doen en word het er niet erger van als ik me oren laat uitspuiten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
je huisarts heeft het niet voor niets voorgeschreven, hij vond het blijkbaar nodig. Luister nou maar naar je arts in plaats van elke keer vragen te stellen over je oren hier.
paulus811
6 jaar geleden
En druppel slaolie in je oor vandaag, dan wordt het zacht en is het er morgen zo uit.
Erna55
6 jaar geleden
Je huisarts is medisch deskundig. Hij heeft je onderzocht en een medisch gefundeert advies gegeven.
Waarom wil je van vreemden horen of je huisarts je goed advies geeft ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoor ook nog wel wat vervelende verhalen dus ja vandaar dat ik zoveel vragen stel ja!! Ik heb ook mee gekregen dat ik slaolie of olie in mijn oor moet doen en dat heb ik al gedaan morgen ook weer eens en dan zie ik wat het resultaat zal zijn na het uitspuiten van mijn oor.
Erna55
6 jaar geleden
Ik ken hele vervelende verhalen van mensen die het advies van een arts niet opvolgen en zelf gaan aanklooien of alternatieve "behandelingen" uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oké dat zou kunnen. Maar ik zou gewoon het advies van de dokter opvolgen en hopen dat het ooit weer weg gaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is ook prettig. Tenminste ik vind het prettig. En daarna hoor je ook helderder.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het gesuis weg gaan na het oor uit spuiten?

Antwoorden (1)

De huisarts geeft dat advies niet voor niets. Om te beoordelen waar de klachten van gepiep en gesuis vandaan komen, moet hij het oor goed kunnen bekijken. Als dat niet kan omdat er teveel oorsmeer in zit, zal dat dus eerst verwijderd moeten worden.